نوشته شده توسط : اندیشه خردبار


:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، باشگاه نجوم برج میلاد تهران به منظور آشنایی بازدیدکنندگان و مهمانان مجموعه با جنبه های سرگرم کننده علوم به ویژه مباحث نجومی، در سطوح مختلف با برنامه هایی همچون برپایی کارگاه های آموزش نجوم، برگزاری نشست های تخصصی، ویژه برنامه های رویت هلال ماه به صورت ماهیانه، برگزاری شب های نجومی، کارگاه های عملی و رصدهای منحصر به فرد،راه اندازی شده است.


باشگاه نجوم برج میلاد تهران با همکاری انجمن نجوم آماتوری، انجمن نجوم آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و برنامه تلویزیونی آسمان شب راه اندازی شد.

علاقه مندان و منجمان می توانند برای عضویت در باشگاه نجوم تا پایان وقت اداری فردا(۳۱ خردادماه) ، عدد یک را به شماره ۱۰۰۰۸۵۸۵ ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، همچنین با توجه به پایان ماه مبارک رجب و آغاز ماه مبارک شعبان، مراسم رویت هلال ماه شعبان در عصر ۳۱ خرداد ماه از ساعت۱۸ تا ۲۱ در برج میلاد تهران برگزار می شود.

علاقه مندان به حضور در این مراسم می توانند به سایت برج میلاد تهران به نشانی www.tehranmiladtower.ir مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کنند.
 



:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 

راه‌اندازی سرویس "ارسال پیامک در شبکه تلفن ثابت" (FIX SMS)، ارسال و دریافت پیام از شبکه تلفن ثابت به ثابت، ثابت به سیار و بالعكس امکان‌پذیر است.

ارايه سرويس پیامک در شبکه تلفن ثابت از طریق گوشی‌هایی امکان‌پذیر است که اولاً استاندارد باشند،‌ ثانياً قابليت ارسال يا دريافت پيامك را دارا باشند.

براي استفاده از اين خدمت،‌ نياز به ثبت‌نام و پرداخت وجه اوليه نيست و تمامي مشتركان تلفن ثابت مي‌توانند با تهيه گوشي با شرايط ذكر شده، از اين سرويس بهره‌مند شوند.

روش ارسال پیام از شبکه تلفن ثابت

براي ارسال پیام از شبکه تلفن ثابت، ابتدا بايد وارد منوي دستگاه تلفن خود شده و شماره 9717000 را در قسمت SMS Center در هر دو قسمت Deliver و Submit وارد كنيد.

پس از آن پيام‌هاي خود را با انجام مراحل زير ارسال كنيد:

1- دکمه نوشتن (Write)را فشار دهید.

2- پیام خود را توسط دکمه‌های موجود تایپ کرده و دکمه OK را فشار دهید.

3- شماره تلفن مقصد (گیرنده) را وارد کرده و دکمه OK را فشار دهید.

پیام شما ارسال خواهد شد و پیغام موفق (Successful) روی گوشی شما نمایش داده می‌شود.

درصورت دريافت پيام توسط گيرنده،‌ گوشی شما با پخش آلارم و اعلام روی صفحه نمایش، تحویل موفق پیام (delivery) را به شما اعلام می‌کند.

درصورت دريافت پيام توسط گوشي شما،‌ دكمه "خواندن" پيام (read)‌ را فشار دهيد. بدين ترتيب آخرين پيام دريافتي شما روي گوشي نمايش داده مي‌شود.

تعرفه ارسال پيامك شبكه تلفن ثابت

- تلفن ثابت به ثابت (شهري)‌ يك پالس - تلفن ثابت به ثابت (بين شهري)‌ دو پالس - تلفن همراه به ثابت (شهري و بين‌شهري)‌طبق تعرفه تلفن همراه به زبان فارسي دو پالس و به زبان انگليسي پنج پالس - تلفن ثابت به همراه (شهري و بين شهري)‌ دو پالس - تلفن ثابت به ساير كشورها (بين‌الملل)‌ پنج پالس و هزينه هرپالس مكالمه 44.07 ريال است.



:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 زرگترين و گران‌قيمت‌ترين تلويزيون ۹۰ اينچي LED جهان در نيويورك سيتي رونمايي شد.

 
رونمايي از بزرگترين وگران‌ترين تلويزيون ال‌اي‌دي جهان
به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، شركت Sharp توليدكننده پانل‌هاي LCD، دستگاه‌هاي كپي، ميكروويو و ساير محصولات الكترونيكي مصرفي قيمت و سايز تلويزيون‌هاي LCD HDTV را با رونمايي از تلويزيون ۹۰ اينچي جديد خود در نيويورك سيتي شكست.

فناوري ارائه شده با برچسب ۱۰ هزار و ۹۹۹ دلار و ۹۹ سنت عنوان گران‌قيمت‌ترين تلويزيون حال حاضر جهان را يدك مي‌كشد.

ارتفاع تلويزيون مزبور ۱.۲ متر،عرض آن ۱.۸ متر و وزن آن نيز ۶۴ كيلوگرم عنوان شده است.

سيستم سه بعدي جديد كه LC-۹۰LE۷۴۵U AQUOS نام دارد، مجهز به رزولوشن تصويري Full HD ۱۹۲۰ x۱۰۸۰ بوده و داراي يك جفت عينك‌ سه بعدي نيز هست.

به گفته سازندگان، تلويزيون جديد ارائه دهنده تصويري شفاف و واضح است. صفحه ضد تابش آن همچنين در نمونه LC-۸۰LE۶۴۵ يافت مي‌شود و داراي يك قاب صفحه نمايش آلومينيومي است.

مانند بسياري از تلويزيون‌‌هاي Sharp Aquos LED، سيستم ۹۰ اينچي افزون بر زيرپيكسل‌هاي نرمال آبي، قرمز و سبز رنگ از يك زيرپيكسل زرد نيز استفاده مي‌كند. همچنين تعداد ۵۰۰ white LED در آن تعبيه شده است.

ميزان برق مصرفي تلويزيون جديد ۱۳۸ وات برآورد شده است.


:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 پرنده اي که محو زبيايي خود شد.

در اين تصاوير اين پرنده زيبا در شيشه اتومبيل محو زيبايي خود شده است و زمان زيادي که عکاس مشغول عکاسي بوده است او فقط خود را مي نگريسته است.








 


:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 مناظر جادویی از بیابان سنگی و تپه های پوشیده از غبار




































:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 ین شیر آب فوق العاده هوشمند ایده ای نوین برای حمام است! برای جلوگیری از انتقال آلودگی های میکروبی به وان حمام یکی از شیرهای آب یک سنسوری دارد که باعث می شود ابتدا آب با فشار کم و پس از آن آب پر فشار از شیر آب خارج شود. اساسا در این روند هنگامی که شما دست هایتان را می شویید شیر آب هم تمیز می شود.




:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 با آغاز رقابت های یورو 2012، تب فوتبال در همه نقاط جهان بالا رفته است، طوری که تایلندی ها دست به ساخت زمین فوتبال شناور بر روی آب زدند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، ساکنین روستای "کوپانی" در تایلند به علت کمبود فضای مناسب، زمین فوتبالی را ساختند که بر روی آب شناور است.

شاید امکان خیس شدن بازیکنان در این زمین فوتبال شناور وجود داشته باشد، اما یکی از زیباترین زمین های فوتبال در جهان است.
 

"کوپانی" روستایی ساحلی  در تایلند است که اهالی آن با ماهیگیری زندگی خود را می گذرانند. ماهیگیران این روستا را بر روی پایه های بلند چوبی ساخته اند. جمعیت کوپانی بین 1500 تا 2000 نفر است و 200 خانواده در این روستا زندگی می کنند.

آنها فضای کافی برای بازی کردن فوتبال در این دهکده نداشتند، به همین دلیل دست به ساخت یک زمین فوتبال غیر طبیعی زدند و اطرافش را فنس کشیدند.

  

زمانی که مدرسه در ساعت 4.30 دقیقه عصر در این روستا تعطیل می شود، بچه ها خود را به این زمین می رسانند تا در زیر آفتاب داغ فوتبال بازی کنند. اگر توپ با شوت های بلند آنها داخل آب بیفتد، یکی از روستائیان  باید به درون دریا شیرجه بزند و توپ را بیاورد تا بازی ادامه یابد. 

"آدهاری" 12 ساله دراین باره می گوید: "شاید کار سختی باشد، اما اهالی روستا از تماشای بازی لذت می برند و حاضرند برای ادامه بازی خیس شوند و توپ را بیاورند." 

او می گوید: "بعد از مدت ها بالاخره روستای ما هم دارای زمین فوتبال شد. هر روز بعد از ماهیگیری همه روستائیان اینجا جمع می شوند. فکر می کنم ما زیباترین زمین فوتبال جهان را داریم."

تا پیش از این طرفداران فوتبال در روستای "کو پانی" ، فقط می توانستند زمانی که جزر و مد دریا خفیف است، با پای برهنه بر روی شن ها فوتبال بازی کنند. با ساخت این زمین فوتبال با چوب و طناب، بچه های روستا به آرزوی خود رسیدند. 

"انجمن فوتبال جهانی"، سازمان غیر دولتی فوتبال نیز این عملکرد مردم روستای کو پانی را ستود.


:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

خبرگزاری فارس: سایت بلیچر اسپورت در گزارشی فهرست ۱۰ نفره خلاق‌ترین بازیکنان اروپا را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: خلاق‌ترین فوتبالیست‌های اروپا معرفی شدند/مسی در صدر، رونالدو در رده ششم

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت بلیچر اسپورت در گزارشی نوشت: فوتبال اروپا پس از نسل طلایی اسپانیا کاملا تغییر کرد. بارسلونای اسپانیا در صحنه ظاهر شد و تأثیر بیشتری بر خلاقیت فوتبال گذاشت.

آنهایی که توانستند خود را در جریان مسابقه فوتبال بر سایرین دیکته کنند، در فصل نقل و انتقالات طرفداران زیادی پیدا کرده‌‌اند. بسیاری باشگاه‌ها تلاش می‌کنند با این تیم‌ها با شیوه‌ بازی زیبای تیکی تاکا رقابت کنند.

10 نفر از بازیکنانی که بیشترین موقعیت‌ها را روی دروازه حریفان ایجاد کرده‌اند؛ به شرح زیر معرفی می‌کنیم:

 

10- پل اسکولز، منچستریونایتد

اسکولز بدون شک یکی از اساطیر فوتبال است.

هافبک منچستریونایتد همچنان در سن 37 سالگی و پس از بازگشت دوباره از بازنشستگی سطح بسیار بالای استاندارد فوتبال خود را نشان می‌دهد.

ژاوی در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرد: در 15 تا 20 سال اخیر اسکولز بهترین و کامل‌ترین بازیکن میانی است که من دیده‌ام.

 

 

9- خوان ماتا، چلسی

خوان ماتا پس از پیوستن به چلسی از والنسیا در تابستان گذشته، فصل فوق‌العاده‌ای را در لیگ برتر پشت سر گذاشت.

لژیونر اسپانیایی به سرعت خود را با شرایط حاکم بر فوتبال انگلیس وفق داد و به یکی از بازیکنان کلیدی آبی‌پوشان تبدیل شد. وی در این فصل 22 پاس گل داده است.

بازیکن 24 ساله مهارت پاسکاری خود را در انگلیس تقویت کرد و شیوه بازی‌ خود را گسترش داد و هر بار یکی از آنها را در فوتبال چلسی به نمایش گذاشت.

 

 

8. فرانک ریبری، بایرن مونیخ

فرانک ریبری در این فصل بوندس‌لیگا در ترکیب بایرن مونیخ بهترین شرایط خود را تجربه کرد. لژیونر فرانسوی مهارت فوق‌العاده‌ای در عبور دادن توپ با هر دو پا دارد.

ریبری 23 گل برای فینالیست لیگ قهرمانان اروپا در این فصل خلق کرد.

 

 

7. ادن هزرد، لیل

ادن هزرد لژیونر بلژیکی فصل گذشته در لیگ یک با لیل درخشید و در نهایت تابستان با مبالغ هنگفتی برای انتقال مواجه شد.

بازیکن 21 ساله بدون شک با توانایی باز کردن بسته ترین خطوط دفاعی در هر باشگاه اروپایی موفق خواهد بود. منتظر خواهیم بود تا ببینیم هزرد در ادامه در کدام یک از باشگاه‌ها در فصل آینده توانایی‌های خود را به رخ خواهد کشید.

6. کریستیانو رونالدو، رئال مادرید

شاید پس از به ثمررساندن گل‌های فراوان در سال‌های اخیر، به نظر برسد که جایی برای حضور وی در میان 10 نفر برتر خلق موقعیت گل بر روی دروازه حریف ندارد، اما وی در این فصل پاس‌ گل‌های فراوانی نیز به آمار گل‌های خود افزوده است.

 

5. داوید سیلوا، منچسترسیتی

سیلوا به اندازه کافی بدشانس بود که در تیمی به میدان برود که تعداد زیادی بازیکن شبیه به او داشته باشد. بنابراین سیلوا مجبور به ترک اسپانیا شد تا شایستگی‌های خود را در جای دیگری نشان دهد.

ستاره منچسترسیتی استاندارد بازی خود را به در جه بالاتری در لیگ برتر رساند و اکنون توجهات بیشتری را نسبت به زمان حضورش در والنسیا به خود جلب کرده است.

 

 

4. مسعود اوزیل، رئال مادرید

اوزیل از زمان پیوستن به رئال مادرید به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. وی پس از جدایی از وردربرمن و قرار گرفتن در ترکیب قوهای سفید در سال 2010، 33 پاس گل داده است.

اوزیل که اکنون خود را در یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان تثبیت کرده بدون شک یکی از خلاق‌ترین بازیکنان اروپا است.

 

 

3. ژاوی، بارسلونا

ژاوی یکی از قهرمانان اصلی نسل اخیر باشگاهش است که فوتبال اروپا در 5 فصل گذشته وارد مرحله جدید کرده است.

ژاوی با پا به توپ شدن‌های ماهرانه و بسیاری از توانمندی‌های فیزیکی، به یکی از ستون‌های اصلی بارسلونا تبدیل شده است.

ژاوی در ژانویه با 93.3 درصد صحت پاس به عنوان دومین بازیکن برتر اروپا شناخته شد.

 

 

2. آندره پیرلو، یوونتوس

پیرلو یک بار دیگر در این فصل خود را نشان داد. وی پس از 10 سال از میلان جدا شد. پیرلو به دلیل توانایی‌ در ارسال پاس‌های بلند و کوتاه از هر نقطه زمین یکی از خلاق‌ترین بازیکنان اروپا است. حملات بیانکونری همه توسط این بازیکن 32 ساله شکل می‌گیرد. وی همچنین مهارت خاصی در دیدن فضا‌هایی دارد که هیچ کس قادر به دیدن آنها نیست.

 

 

1. لیونل مسی، بارسلونا

لیونل مسی نه تنها بزرگترین گلزن اروپا که خلاق‌ترین بازیکن قاره است. این بازیکن 24 ساله 65 گل از 177 گل بارسلونا را در این فصل به ثبت رساند. مسی همچنین 28 پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. این به این معناست که مسی 25 درصد از گل‌هایی را که خودش به ثمر نرسانده، خلق کرده است.

مسی می‌تواند به دلیل توانایی در پاسکاری، سرعت جرقه‌ای که می‌توانند بهترین خطوط دفاعی را نیز با چالش روبرو کند بهترین دهنده پاس گل دنیا انتخاب شود.



:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 جمهوری چک به یک چهارم نهایی رسید.

در دیدار همزمان جمهوری چک در حضور نزدیک به 45 هزار تماشاگر ورزشگاه "مونیسیپال وروکلاو" موفق شد لهستان یکی از دو میزبان رقابتها را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد تا به عنوان تیم نخست گروه A راهی دور بعد شود.





















































:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 باغ وحش وكيل آباد در جنوب غربی مشهد و هم جوار با پارک جنگلی وکیل آباد قرار دارد.

 
باغ وحش وکیل آباد، تنها باغ وحش مشهد و خراسان رضوی می‌باشد. این باغ وحش دارای حیوانات گوشتخوار و علف خوار، آبزی، خزنده و پرندگان ميباشد از جمله می‌توان به شیر، ببر، خرس، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و...اشاره كرد.




























































 


:: بازدید از این مطلب : 4308
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 یک شلوار معمولی جین یا کتان در دوره زندگی خود حدود 7میلیون و 853 هزار لیتر آب مصرف می کند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، یکی ازشرکت های تولیدکننده شلوارهای جین و کتان موفق به تولید شلوارهایی شد که کمتر کثیف می شوند و در نتیجه به شست و شوی کمتری احتیاج دارند. 

صبح زود برای رفتن به مدرسه و یا سرکار از خواب بلند شدید. به سمت کمد لباس هایتان می روید تا شلواری جین یا کتان تان را بردارید. نگاهی به آن می اندازید و پیش خود می گویید: " فکر کنم بتوانم یک بار دیگر این شلوار را بپوشم بدون اینکه کسی متوجه لکه ها و یا بوی بد آن بشود."
اما دیگر مجبور نیسیتید شلوار کثیفتان را که فراموش کرده اید بشورید، بپوشید. دیگر لازم نیست شلوارهای کتان یا جین خود را بشورید. از نظر کارشناسان شستن زیاد شلوارهای جین می تواند به کره زمین آسیب برساند.
 
یکی از تولیدکننده های شلوار لی در جهان می گوید: برای شستن یک شلوار جین حدود حدود 7میلیون و 853 هزار لیتر آب در طول دوران مصرف از شلوار استفاده می شود. این مقدار آب شامل زراعت پنبه، درست کردن پارچه های کتان و جین، و شستن هزار باره آنها می شود. 

این تولید کننده شلوارهای جین می گوید:" می توانید به جای شستن شلوارهای جین ، آنها را در فریزر بگذارید. سرما باعث کشته شدن میکروب هایی می شود که بوی بدی را تولید می کنند. علاوه بر این در مصرف آب هم صرفه جویی می شود." 
 
 این تولید کننده، اخیرا شلوارهایی را به فروش رسانده که از همان ابتدا نیازی به شستن زیاد ندارند. هنوز مشخص نیست این شرکت با چه فناوری موفق به تولید شلوارهایی شده که به شست و شوی کمتری نیاز دارند.
 
راهنمای فریز کردن شلوار و لباس های جین

شلوار یا لباستان را به آرامی تا کنید و آن را داخل یک کیسه قرار دهید. در کیسه را محکم ببندید و آن را داخل فریزر بگذارید. پس از یک هفته آن را بیرون بیاورید و از پوشیدن لباس جین جدیدتان لذت ببرید.


:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 حيات وحش

































































:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 دور دنيا با آثار باستاني
























































:: بازدید از این مطلب : 1182
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 در اين تصاوير اولين کسي که بر فراز نياگارا راه ميرود را ميبينيم. هزاران نفر در ایالات متحده و کانادا گرد هم آمدند تا اين رکود تاريخي را ببينند.






































:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 عکاس براي گرفتن عکس خود دمپايي را به سمت کروکوديل پرتاب کرده است که کروکوديل با سماجت فراوان به مدت 30 دقيقه دمپايي را مي جود و بعد از آن که چيزي گير نمي آورد آنرا پرت ميکند.












:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 اگر تصور می کنید که می توان از فضا دیوار چین را دید یا اینکه تلفن همراه باعث ایجاد سرطان در مغز می شود، باید به شما توصیه کنیم تا این مطلب را بخوانید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، باورهای غلط در مورد حقایق علمی، تاریخی، فرهنگی و .... برای سالهای متمادی در باور انسان وجود داشته است. دلایل مختلفی برای این اشتباهات تاریخی وجود دارند که از حوصله این مکان خارج است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این باورهای غلط در حوزه علمی آشنا کنیم.

شربت شیرین ذرت
شربت ذرت با فرکتوز بالا، یک افزودنی غذایی است که در دهه 70 میلادی به عنوان یک ترکیب افزودنی به غذاها و نوشیدنی های صنعتی در آمریکا افزوده شد. در همان زمان بود که موجی از چاقی جامعه آمریکا را فرا گرفت. بسیاری انگشت اتهام را به سمت این ترکیب جدید نشانه رفتند و اعلام کردند که باعث چاقی آمریکایی ها این ترکیب جدید است. از آن زمان به بعد شرکت کوکاکولا نوشابه های خود را با این ترکیب به جای شکر سفید شیرین می کند. در حالی که برای مثال خط تولید این شرکت در مکزیک همچنان از شکر استفاده می کند و مردم معتقد هستند که این نوشابه کمتر از نمونه آمریکایی چاق کننده است. اما باید گفت که میزان قند و کالری موجود در شکر و ترکیب شربت ذرت تقریبا برابر است.


تلفن همراه وسرطان مغز
اگر از بسیاری از افراد سوال کنید به شما خواهند گفت که استفاده از تلفن همراه به بروز تومور و سرطان در مغز می شود. این تفکر در مورد چند مورد از خاص از بیماری های مغزی صحیح است، اما بر اساس تحقیقات به عمل آمده مشخص شده است که به شکل کلی تلفن های همراه باعث ایجاد تومور در مغز نمی شوند.

پریدن فیل
تعریف پرش کردن به نوعی ان است که پاها د مورد انسان و دست ها و پاها در مورد جانواران به طور همزمان بر روی زمین نباشند. باور غلطی که وجود دارد این است که تنها پستانداری که نمی تواند پرش انجام دهد فیل است. این نظریه غلط است. یکی دیگر از جانوران دیگری که توانایی پرش ندارد پستانداری به نام " تنبل" است که در آمریکای مرکزی و لاتین زندگی میکند. کرگدن نیز پستاندار دیگری است که توانایی پریدن را ندارد.

خرس های چپ دست
یک باور بسیار قدیمی که ریشه های اصلی آن در تاریخ کهن به فراموشی سپرده شده است معتقد است که : خرس های قطبی چپ دست هستند. دانشمندان با مشاهدات طولانی در مورد زندگی این گونه از خرس ها متوجه شدند که خرس ها از هر دو دست خود استفاده می کنند. دانشمندان معتقد هستند که به احتمال زیاد مردم در دوران قدیم شاهد این مسئله بودند که خرسهای قطبی از دست چپ بهتر استفاده می کنند و به همین دلیل این باور را منتشر کرده اند که خرس های قطبی چپ دست هستند.

دیدن دیوار چین از فضا
به احتمال فراوان شما هم این مطلب را شنیده اید که تنها سازه ساخته شده به دست انسان که از فضا قابل رویت است دیوار چین است. " آلن بین " فضانوردی که تجربه دیدن زمین از فضا را دارد اینگونه در این مورد توضیح می دهد:
در زمانی که شما در فضا قرار دارید تصویری از ابرها، پهنه های آبی و کویر و جنگلها به رنگهای سفید،آبی،سبز و زرد دیده می شود. در آن فاصله شما هیچ سازه انسان ساز را نخواهید دید.


اسفناج شما را قویتر می کند
این درست است که اسفناج یک سبزی پرفایده برای بدن است و دارای ویتامین فراوانی است اما باید گفت که این گیاه نمی تواند شما را قدرتمندتر کند. بسیاری از ما حتما کارتون ملوان زبل را تماشا کردیم که در طی آن شخصی با خوردن یک قوطی اسفناج به نیرویی خارق العاده رسیده و دشمنانش را از بین می برد. باید گفت که به غیر از این کارتون یک اشتباه نوشتاری در قرن 19 میلادی نیز به قوت گرفتن این تصور کمک کرد. در سال 1870 شخصی به نام " دکتر ولف " در زمان وارد کردن نتیجه تحقیقاتش یک عدد 0 را در مکانی اشتباه وارد کرد و باعث شد تا همه تصور کنند که آهن 10 برابر بیش از میزان واقعی خود آهن دارد.


:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 معاون استراتژي و برنامه ريزي ايران خودرو با بيان اينكه سهم كنوني برند ملي در محصولات ايران خودرو 20 درصد است، افزود: با توليد انبوه محصول رانا اين ميزان به 30 درصد خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، تقوي نژاد امروز در مراسم افتتاح خطوط توليد دومين خودروي ملي ايران خودرو تصريح كرد: توسعه سهم برند ملي و كاهش وابستگي سبد محصولات ايران خودرو به يك برند خارجي از جمله اهداف اين شركت محسوب مي شود و در همين راستا توسعه محصول سمند و توليد دو خودروي ملي ديگر با نام هاي رانا و دنا در دستور كار اين شركت قرار دارد.
وي ادامه داد: هم اكنون سهم برند ملي در توليدات ايران خودرو 20 درصد است كه اين امر با توليد انبوه رانا به 30 درصد و توليد دنا به 50 درصد ارتقاء مي يابند.
تقوي نژاد تصريح كرد: با توجه به اينكه تمايل مصرف كنندگان به خودروهاي كلاس c و خانوادگي بيشتر است توليد خوروي رانا در اين كلاس صورت گرفته است.
معاون ايران خودرو اظهار داشت: براي نخستين بار دو استاندارد ويژه محافظت از عابر پياده و استاندارد آلايندگي يورو 4 و 5 در اين خودرو رعايت شده است.
وي تصريح كرد: برنامه ريزي توليد رانا در چند سايت خارجي انجام گرفته و هم اكنون در 24 كشور خارجي بازار صادراتي اين محصول تعيين شده است.
وي در خصوص بودجه اجراي اين پروژه گفت: 26 ميليارد تومان بودجه براي طراحي و 26 ميليارد تومان براي صنعتي سازي در نظر گرفته شده و 15 ميليارد تومان نيز توسط سازندگان در اين پروژه سرمايه گذاري شده است.
وي خاطر نشان كرد: اين پروژه ظرف 15 ماه از مرحله طراحي به اجرا و توليد انبوه رسيده است.


:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 ایتالیا مقابل کراوسی متوقف شد.تیم فوتبال ایتالیا در حضور بیش از 37 هزار تماشاگر ورزشگاه مونیسیپال پوزنان لهستان با تساوی 1-1 مقابل کرواسی متوقف شد.















































:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 سپانیا، ایرلند را گلباران کرد.تیم ملی فوتبال اسپانیا،در حضور بیش از 36 هزار تماشاگر ورزشگاه گدانسک آره‌نا لهستان موفق شدند با چهار گل ایرلند را در هم بکوبند.






















































:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 معاون بهداشت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي گفت: كاربرد لامپ‌هاي كم مصرف با رعايت موازين بهداشتي و ايمني، عوارضي براي سلامت انسان ندارد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ ‌دكتر عليرضا مصداقي نيا با اشاره به مطالعات مركز سلامت محيط و كار اين معاونت، ملاحظات بهداشتي كاربرد لامپ‌هاي كم مصرف را در سه مورد حائز اهميت دانست و‌ اظهار داشت: اولين ملاحظه بهداشتي كاربرد لامپ‌هاي كم مصرف، انتشار پرتوهاي فرابنفش (UV) از اين لامپ‌ها است. مقدار پرتوهاي فرابنفش حاصل از اين لامپ‌ها به قدري پايين است كه نمي‌تواند خطري را متوجه سلامت انسان نمايد در عين حال رعايت فاصله 30 سانتيمتر يا بيشتر از اين لامپ‌ها بايد رعايت شود.

وي افزود: دومين نكته بهداشتي مورد توجه در مورد لامپ‌ها و هر وسيله برقي ديگر اثر ميدان‌هاي الكتريكي و مغناطيسي است اين ميدان‌ها با حواس انساني قابل درك نيست ميدان الكتريكي زماني كه يك وسيله برقي را به برق متصل مي‌كنيم تشكيل مي‌شود حتي اگر آن وسيله برقي خاموش باشد در اين حالت هرچه ولتاژ بالاتر باشد ميدان الكتريكي ايجاد شده نيز بيشتر است.

دكتر مصداقي نيا ادامه داد: سومين موضوع كه در زمينه كاربرد اين لامپ‌ها بايد مورد توجه قرار گيرد و رعايت آن مورد توصيه و تاكيد وزارت بهداشت است، نحوه اقدام در زمان پايان عمر يا شكستن اين لامپ‌ها است و بدليل وجود مقادير اندك ماده خطرناك جيوه در اين لامپ‌ها است.

معاون بهداشت تأكيد كرد:‌ تا زماني كه اين لامپ‌ها نشكند اين جيوه كه مقدار آن به اندازه پوشش نوك يك قلم ذكر شده، هيچ خطري براي كاربران ندارد بنابراين پس از پايان عمر اين لامپ‌ها بايد آن را داخل جعبه اوليه قرارداده و سپس داخل يك يا دو كيسه پلاستيكي مقاوم قرار داده شود و پس از بستن درب آن به مأمور جمع‌آوري پسماند تحويل شود.

وي افزود:‌ در مواقعي كه لامپ‌هاي كم مصرف در داخل خانه مي‌شكند بايد مراقب بود تا بدون هيچ‌گونه اثر سوئي بقاياي اين لامپ‌ها جمع‌آوري و دفع شود.

دكتر مصداقي نيا در ادامه به خانواده ها توصيه كرد: از اتاقي كه لامپ در داخل آن شكسته است خارج شوند و مواظب باشند كه بر روي قطعات شكسته لامپ پا نگذارند همچنين قبل از پاكسازي اتاق به مدت 15 دقيقه پنجره‌ها را باز بگذاريد تا بخارات جيوه از اتاق خارج شود و در صورتي كه اتاق داراي سيستم تهويه مركزي است آن را خاموش كنيد.

 وي ابراز داشت: به هيچ وجه از جاروبرقي براي تميز كردن بقاياي لامپ شكسته استفاده نكنيد چون بخارات جيوه را در فضا پخش مي‌كند و جارو نيز آلوده مي‌شود. يك دستكش يكبار مصرف بپوشيد تا از تماس مستقيم با بقاياي شكسته لامپ و بريدن دستان، جلوگيري شود و با دو تكه مقواي نازك بقاياي لامپ شكسته را بطور كامل با احتياط جمع كنيد.

دكتر مصدقي نيا يادآور شد:‌ قطعات و بقاياي لامپ شكسته و اشيائي كه براي تميز كردن مورد استفاده قرار گرفته است در داخل يك ظرف شيشه‌اي يا پلاستيكي بريزيد و درب آن را محكم ببنديد و به مامور جمع‌آوري پسماند تحويل دهيد و پس از اتمام كار دستان خود را با آب و صابون بشوييد. 
باشگاه خبرنگاران


:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 اگر زیر انگشتان پوستی خشک و زبری را حس می کنید که با نگاه کردن از نزدیک پوسته ها را روی آن می بینید، این می توانید نشانه ای از کم آبی و یا کمبود چربی در بدن شما باشد.

به گزارش كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ آیا تا به حال فکر کردید که در روزگارانی که هیچ گونه داروی شیمیایی و هیچ پزشک و متخصصی وجود نداشته است، انسانها چطور زندگی می کردند و چطور به حیاتشان ادامه می دادند؟ امروزه جواب دادن به این سوال شاید راحت به نظر برید، چون همه ما می دانیم که بدن ما این توانایی را دارد که با مکانیزم های مخصوصی در برابر بیماری ها بجنگد و به کمک سیستم دفاعی، جسم ما را از بسیاری از بیماریها مصون نگه دارد.

در حقیت مکانیزم دفاعی بدن ما به گونه ای عمل می کند که  بهنگام بروز بیماریها سیگنالهایی را به ما می دهد که اگر به آنها درست نگاه کنیم و به این نشانه ها  دقت بیشتری داشته باشیم، می توانیم زودتر پی به نوع و درجه بیماریمان ببریم و برای درمان آنها زودتر دست به کار بشویم.

گاهی این نشانه ها انقدر واضح و ساده هستند که با نگاه کردن به آیینه هم می توانید آنها را ببینید و از بروز مشکلات جدی تر بکاهید. پس خوب به آیینه نگاه کنید تا بیماریهایتان را زودتر کشف کنید .

داخل چشمانتان خوب نگاه کنید
اگر داخل چشمانتان قرمز است و یا به اصطلاح خون انداخته است، احتمالا جزو آن دسته افرادی هستید که از مسکن ها زیاد استفاده می کنید. داروهای مسکن، خون را رقیق می کنند و از لخته شدن خون و ایجاد ورم جلوگیری می کند، اما گر از این داروها زیاد مصرف می کنید باید بدانید که به سختی می توانید از شر قرمزی های چشمانتان خلاص شوید. پس بهتر است هر از گاهی برای کم کردن اثرات دارویی از داروهای گیاهی نیز بعنوان مسکن استفاده کنید.

جلوی آیینه زبانتان را در بیاورید
 یک زبان سالم و سلامت، صورتی رنگ است. اگر رنگ زبانتان پریده یا زرد فام است، احتمالا کم خون هستید. کم خونی بیماری است که بیشتر در خانم ها دیده می شود و در حقیقت به این معناست که بدن شما به اندازه کافی گلبول قرمز تولید نمی کند. از نشانه ها و علایم مهم این بیماری احساس خستگی و بی قراری در فرد است. برای پیشگیری از این بیماری و جلوگیری از فقر آهن حتما باید به دکتر مراجعه کنید و از او کمک بگیرید. در این موقعیت است که پزشکان عموما خوردن مواد غذایی پر آهن چون سبزیجات و گوش قرمز را به بیماران توصیه می کنند.

به موهایتان از نزدیک نگاه کنید
اگر در برخی از قسمت های سرتان احساس می کنید موهایتان کم پشت شده است، این می توانید نشانه ای از خوب کار نکردن تیروئید در بدن شما باشد. غده تیروئید، غده است که در روی گردن قرار گرفته و با هورمون هایی که ترشح می کند و حفظ تعادل و تنظیم درجه حرارت بدن موثر است. زمانیکه این غده کم کار می شود می تواند متابولیسم و رشد موها را تحت تاثیر قرار بدهد و باعث کند شدن متابولیسم و رشد موها بشود. جای شکرش باقی است که این نوع از بیماریها راه درمان دارند و به کمک داروهای مخصوص معالجه می شوند.

به پوستتان دست بکشید
زمانی که به پوسستان دست می کشید، زیر انگشتانتان چه حس می کنید؟ اگر زیر انگشتان پوستی خشک و زبری را حس می کنید که با نگاه کردن از نزدیک پوسته ها را روی آن می بینید، این می توانید نشانه ای از کم آبی و یا کمبود چربی در بدن شما باشد. اگر آب و چربی های مفید را از مواد و رژیم غذاییتان حذف کنید بعد از مدتی پوست شما مثل یک کاغذ خشک می شود و در نهایت چروک های زیادی روی آن ایجاد می شود. باید بدانید که این چین و چروک ها به چروک های میانسالی شباهتی ندارد و با مصرف روزانه 8 لیوان آب و یا خوردن ماهی آزاد، فندق و آووکادو می توانید آنها را از بین ببرید.

آیا صورتتان کک و مک یا لک های زیادی دارد؟
در شرایطی که از داروهای ضدباری استفاده می کنید، استروژن موجود در این قرص ها می توانید باعث ایجاد لک ها و چند رنگ شدن پوست شما بشود. این حالت بیشتر در پیشانی، چانه و گونه ها اتفاق می افتد که اگر مصرف قرص ها را قطع کنید به مرور زمان این لک ها کم رنگ می شوند و در نهایت از بین می روند. برای درمان این لک ها می توانید به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

به پاهایتان اینبار از پشت نگاه کنید
وقتی به پشت پاها نگاه می کنید چه می بینید؟ اگر رگ ها پشت پایتان برجسته شده و بثورات بزرگی را در آنها مشاهده می کنید، این حالت می تواند عوارض زانو روی زانو انداختن باشد. اگر عادت دارید بهنگام نشستن زانو را روی زانوی دیگر بیاندازید، باید بدانید در این حالت قسمت پایین پاها تحت فشار قرار می گیرند و باعث پارگی رگ ها می شود. در این شرایط بهتر است مدل نشستن تان را تغییر دهید و یا حداقل اینکه جای پاها را باهم عوض کنید تا فقط به یک پای شما فشار وارد نشود. همچنین آخر شب به مدت 20 دقیقه پاها را بالا بگیرید و اجازه بدهید گردش خون در بدن شما سرعت پیدا کند.

چشم هایتان پف دارد؟
خواب کم و یا خواب زیاد، اعتیاد به مصرف کافئین، استرس و نور چراغهای مصنوعی و همچنین استفاده بی حد و اندازه از کامپیوتر و یا تلویزیون می تواند از عوامل ایجاد پف در چشمها باشد. اگر بعد از گذراندن یک روز پر استرس نمی خواهید فردا صبح با چشمانی پف کرده از خواب بیدار شوید، بهتر است با این دستورالعمل ها گوش بدهید: استفاده از چای ها و جوشانده های گیاهی چون گل آفتابگردان، اسطوخودوس و لیمو ترش که جنبه درمانی ندارند می تواند ورم و پف چشم ها را از بین ببرد. به این منظور باید یک مشت لیموترش را در یک فنجان آب جوش بریزید و بعد از 10 دقیقه آن را از صافی بگذرایند و اجازه بدهید سرد شود. 2 عدد پنبه آرایشی را داخل این جوشانده کنید و بعد آن را روی پلک ها قرار بدهید بعد از 10 دقیقه می توایند چشمها را بشویید. برای رفع ورم و پف چشم ها می توانید از کرم های دور چشم که خواص آنتی اکسیدانی دارند استفاده کنید. اما اگر درگیر یک بیماری مزمن هستید حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع:سايت سيمرغ
باشگاه خبرنگاران
 


:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 یک زوج در آفریقای جنوبی از یک سال قبل به این طرف از یک ببر در خانه خود نگهداری می کنند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، داشتن حیوانات خانگی در نقاط مختلف جهان امروزه یک مسئله تقریبا عادی است. حیواناتی مثل: سگ، گربه، موش،همستر از جمله موجوداتی هستند که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند. اما نظر شما درباره نگهداری از یک ببر به عنوان حیوان خانگی چیست؟


یک زوج اهل آفریقای جنوبی که علاقه خاصی به نگهداری از حیوانات خانگی دارند در کنار تعدادی سگ از یک ببر هم مراقبت می کنند. سال گذشته در حالی که این ببر تنها یک توله 9 هفته ای بود توسط این زوج خریداری شد و از آن به بعد در کنار آنان زندگی می کند.


این ببر از آن موقع تا به الان به خوبی رشد کرده و وزن آن به 171 کیلوگرم رسیده است. او در این خانه در سایر سایر اعضاء زندگی می کند و از آن زمان به این طرف به مانند یک عضو از این خانواده در این خانه زندگی می کند. او در کنار صاحب خود به خواب می رود، در آشپزخانه غذا می خورد و در وان حمام نیز استحمام می کند./ ق پ



باشگاله خبرنگاران


:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 چوگان فیل ها، کشتی شتر و جنگ گاوها از جمله عجیب ترین مسابقات ورزشی است که در نقاط مختلف دنیا در بین حیوانات برگزار می شود.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، سالانه شاهد مسابقات ورزشی بسیاری در سراسر جهان هستیم و از تماشای آنها لذت می بریم. اما بد نیست بدانید که مسابقات قهرمانی حیوانات هم طرفداران خاص خودش را دارد. 

 

چوگان فیل ها
چوگان فیلها در حالی برگزار می شود که فیلبانان بر روی فیل ها سوار هستند. مسابقات چوگان فیل ها در نپال، سریلانکا، هند، و تایلند برگزار می شود. تجهیزات لازم برای این ورزش توپ چوگان استاندارد، 6 تا 10 چوب چوگان (شبیه ساقه های بامبو)، با انتهایی گرز مانند می باشد. این بازی دارای سه کوارتر است. هر فیل را دو نفر می راند و وظیفه آنها هدایت فیل به سوی توپ است.

گرچه اولین چوگان فیلها در هند در اوایل قرن بیستم برگزار شد، اما نوع مدرن آن در نپال ریشه دارد. مسابقات چوگان فیل ها در کشورهای نپال و تایلند تحت نظارت انجمن جهانی چوگان برگزار می شود و شرکت کنندگان باید در این بازی رعایت حال فیل ها را بکنند.
 
 

فوتبال اسب ها
استرس باعث ایجاد تنش در حیوانات و در نتیجه رم کردن آنها می شود. حیواناتی را تصور کنید که در حیات وحش زندگی می کردند و وقتی برای اولین بار وارد قفس باغ وحش ها می شوند، رم می کنند. حتی گاهی حیوانات اهلی هم دچار ترس می شوند. کارشناسان رفتارشناسی اسب ها، با آگاهی از تاثیرات منفی استرس بر روی این حیوان نجیب، بازی را اختراع کردند که تنش اسب را کاهش می دهد. این بازی همان فوتبال اسب ها نام دارد. 

اسب ها از فوتبال لذت می برند. آنها قادرند هم با اسب سوار و هم به تنهایی این بازی را انجام دهند. در شیوه جدید این بازی، از توپ های خیلی بزرگی استفاده می شود. اسب ها و سوارکاران دو تیم می شوند و تلاش خود را برای زدن گل می کنند.
 

جنگ گاوها
جنگ گاوها یکی از ورزش های سنتی سوئیسی است. برخلاف جنگ گاوهای وحشی که انسان ها با گاوهای وحشی بازی می کنند، تنها بازیکنان این مسابقه، گاوها هستند. هر جنگی حدود 40 دقیقه به طول می انجامد. این مسابقه در فرانسه، ایتالیا، و همچنین ترکیه طرفداران بسیاری دارد.

 

کشتی شترها
کشتی شترها یکی از سنت های شهر سلجوق ترکیه است. در این مسابقه شترهای غول پیکر از روستاهای اطراف در یک استادیوم خاکی به مصاف هم می روند و صحنه های کمدی را برای تماشاچیان خود خلق می کنند.  
از آنجایی که کشتی ورزش مناسبی برای شترها نیست ، ین حیوانات از دندان هایشان هم برای غلبه بر دیگری استفاده می کنند. به همین دلیل پوزه بندهایی بر دهان آنها می بندند تا رقیب خود را گاز نگیرند. اما صدای خشمگین شترها هنگام کشتی وحشتناک است.

 

بسکتبال فیل ها
در کشور تایلند به فیل های 6 و 9 ساله آموزش می دهند که چطور از خرطوم هایشان برای انداختن توپ در تور بسکتبال استفاده کنند تا به این روش انرژی و سلامت این حیوانات را بهبود بخشند. سازماندهنگان این مسابقه می گویند برای آموزش قوانین ابتدایی بسکتبال به فیل ها، زحمات بسیاری را متحمل می شوند. 
آنها ابتدا کنترل توپ را به فیل یاد می دهند. با این آموزش ها فیل یاد می گیرد چگونه توپ را با خرطوم خود نگه دارد. بعد از آن حیوان می آموزد چگونه روی دو پایش بایستد و درحالی که توپ را روی خرطومش نگه داشته راه برود و در نهایت آن را داخل تور بیندازد.

 

مسابقات کبوتر غلتان نمایشی
کبوترهای غلتان، نژادی از کبوترهای اهلی هستند که قادرند در حال پرواز و یا بر روی زمین با سرعت زیادی معلق و پشتک  بزنند. سرعت برخی از این کبوترها در انجام عمل پشتک زدن انقدر زیاد است که انگار در حال تماشای یک توپ پوشیده شده از پر هستید.

هدف از پرورش این کبوترها، شرکت دادن آنها در مسابقه است. هرچقدر که مدت زمان، کیفیت و ارتفاع پرنده از زمین در حین انجام این عمل بیشتر باشد، کبوتر امتیاز بیشتری می گیرد.

این مسابقه به صورت گروهی هم برگزار می شود. هر تیم از 8 تا 20 کبوتر تشکیل شده است. داوران شیوه آغاز معلق زدن کبوتر، کیفیت عمل، و ریکاوری بعد از معلق زدن را داوری می کنند.

 

جنگ سگ ها
جنگ سگ ها ورزش خونینی است که در آن سگ ها را به اجبار به جان هم می اندازند و گاهی تا پای مرگ با هم می جنگند. این مسابقات در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ممنوع است اما در افغانستان طرفداران زیادی دارد.

به رسم معمول این مسابقات دو سگ توسط صاحبانشان وارد رینگ شده و سپس آزاد می‌شوند. دو سگ به جان هم می‌افتند و هر کدام از آن‌ها سعی می‌کند تعادل دیگری را بر هم بزند. صاحبان سگ‌ها با فریادهای خود آن‌ها را برای ادامه جنگیدن تشویق می‌کنند و یک فیلمبردار در حال ضبط این مسابقه است.

 این جنگ هم همانند سایر جنگ‌ها در عرض چند دقیقه زمانی که یکی از سگ‌ها دیگری را خاک می‌کند به پایان می‌رسد در ‌‌نهایت صاحبان سگ‌ها آن‌ها را از رینگ خارج می‌کنند در برخی از کشور‌ها جنگ سگ‌ها تا زمان کشته شدن یکی از آن‌ها ادامه پیدا می‌کند. 

 
مسابقات دو سرعتی حلزون هاآماده! آرام! حرکت!
در این مسابقه از دو یا تعداد بیشتری حلزون استفاده می شود. حلزون ها در یک مسیر دایره مانند با شعاع 13 تا 14 اینچ، با هم مسابقه می دهند. شماره های آنها یا بر روی صدف آنها نقاشی یا کاغذهایی بر روی صدف آنها چسبانده می شود تا بتوان آنها را از هم تشخیص داد. این مسابقه سالانه در سرتاسر جهان برگزار می شود، اما مسابقات جهانی سالانه دو سرعتی حلزون ها در انگلیس شهرت بسیاری دارد.

 


بولینگ بوقلمون
قوانین بولینگ بوقلمون بر پایه همان بولینگ معمولی است. در این ورزش از یک بوقلمون فریز شده به عنوان توپ و 10 بطری پلاستیکی از آب، به عنوان میله های بولینگ استفاده می شود. شرکت کنندگان بوقلمون را بر روی یک سطح یخی سر می دهند. این مسابقات معمولا در مراسم شکرگزاری در آمریکا و کانادا برگزار می شود. 

باشگاه خبرنگاران



:: بازدید از این مطلب : 662
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 برزیلی ها دست به طراحی خودرویی به نام " امو " زدند که قابلیت تغییر شکل دارد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، سائوپائولو ، بزرگترین شهربزریل هم مانند بسیاری از شهرهای دیگر دنیا با مشکل ترافیک سنگین مواجه است. حضور وسایل نقلیه کوچک و بزرگ مانع از این می شوند که در کمترین زمان ممکن به مقصد برسیم. به جای اینکه دائم به مردم توصیه کنیم که از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده نکنند با سیستم حمل و نقل عمومی به مقصد مورد نظر بروند، "لوییس فونسکا" طراح صنعتی در برزیل اتومبیلی را با نام "اِمو" طراحی کرده که قابلیت تغییر شکل دارد.

 
این اتومبیل بیومورفیک قادر است با توجه به سرعت اتومبیل، در حین حرکت، تغییر شکل دهد. "بیومورفیک" سبکی از طراحی است که که در آن، شیء طوری فرم و شکل داده می شود که یک موجود یا مخلوق ارگانیک و زنده را بازنمایی کند. اتومبیل فونسکا به هنگام پارک، طوری خود را جمع می کند که عرض آن بیشتر از طولش می شود تا جای کمتری را اشغال کند.

اگر با سرعتی بین 0 تا 30 مایل در ساعت حرکت کنید، اتومبیل با دانستن استانداردهای خود، موقعیت خود را عوض کرده و کمی بالاتر از حالت عادی خود قرار می گیرد. در نتیجه علاوه بر اینکه باعث ایجاد شرایط امن تری برای راننده می شود، این امکان را به وی می دهد تا کنترل بیشتری روی ترافیک جاده داشته باشد. 

زمانی که با سرعت 30 تا 75 مایل در ساعت حرکت کنید، اتومبیل شکلی خمیده (قوز کرده) پیدا می کند و با کاهش نیروی گریز از مرکز خود، حالتی آیرودینامیک به خود می گیرد. در مهندسی خودرو، از آیرودینامیک برای طراحی بدنهٔ خودرو استفاده می‌شود تا نیروی پسای خودرو کم شود. 


 از دیگر خصوصیات این خودرو، سیستم ژیروسکوپی آن است (ژیروسكوپها، سیگنالی متناسب با حرکت دورانی در اتومبیل برای سیستم کنترل نیروی گریز از مرکز یا کشش جاده تولید می کنند.)

  این اتومبیل کوچک دارای تکنولوژی "چرخ اُمنی"(چرخ چند جهته) هم است. چرخ های امنی دارای دیسک هایی در اطراف محیط دایره مانند خود هستند که این امکان را به اتومبیل می دهد تا مانند یک خرچنگ حرکت کند یا پارک شود. طبق اظهارات فونسکو سوخت مصرفی اتومبیل او، انرژی خورشید و سوخت های زیستی خواهد بود.


:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 

دیدار تیم ملی فوتبال ایران و قطر با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.




































































 

 



:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 ا

اگر می خواهید با تعدادی از مخترعینی که به واسطه اختراع های خود جاودانه شده و نام خود را با آن اختراعات گره زده اند آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در طول تاریخ مخترعین فراوانی سعی کردند تا با طراحی و ساخت وسایل گوناگون زندگی را برای بشر آسان تر کنند. مخترعین کوچک و بزرگ زیادی در این سالها پا به عرصه نهادند و ابداعات کوچک و بزرگ خود را در اختیار انسان ها قرار دادند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از اختراع هایی که در طول دوران مختلف باعث جاودانه شدن نام طراحانشان شدند آشنا کنیم.


رابرت ویلهلم بونسن
بسیاری از ما در آزمایشگاه شیمی مدرسه خود با یک وسیله کوچک فلزی آشنا شده ایم که ایجاد شعله کرده و حرارت لازم برای ایجاد واکنش های شیمیایی را ایجاد می کند. شکل کلی این وسیله آزمایشی یک میله فلزی و یک پایه است که به وسیله یک ورودی اجازه می دهد تا جریان گاز به درون لوله هدایت شده و سپس به وسیله یک جرقه در سر لوله شعله ور می شود. این وسیله به یکی از ساده ترین و مشخص ترین ابزار در آزمایشگاه های شیمی در جهان بدل شده است . سازنده این وسیله طراح آلمانی "رابرت ویلهلم بونسن" است که در قرن نوزدهم این میلادی این وسیله را طراحی کرده است.


رودولف کریستین دیزل
تقریبا اکثر ما تا به امروز اسمی از موتورهای دیزل شنیده ایم. شاید بتوان گفت که در زمینه سیستم های پیشران یکی از بزرگترین ابداعات همین موتور دیزل بوده است. اما طراح این موتور " رودلف کریستین کارل دیزل" طراح و مخترع آلمانی که در فرانسه متولد شده بود پس از مطالعه در مورد موتورهای بخار و ضعف های آنان در سال 1892 اولین موتور بر پایه فشار و احتراق را طراحی کرده و ساخته است. 


جرج واشنگتن فرریس
آیا می دانید که چرخ و فلک که امروزه به جزء جدایی ناپذیر بسیاری از شهربازی ها تبدیل شده است از کجا و توسط چه کسی ساخته شده است؟ " جرج واشنگتن فرریس" طراحی آمریکایی بود که در میانه های قرن نوزدهم میلادی سعی کرد تا با استفاده از یک سازه چوبی دایره ای که حول محوری می چرخد صندلی نصب کرده و مسافرین را به آن سوار کند. طرح اولیه او یک سازه چوبی با ارتفاع 8 متر بود . اختراع او در ابتدا " چرخ واشنگتن" نام گرفت. در سال 1893 میلادی وی موفق شد تا سازه ای را بخ ارتفاع 80 متر از جنس فلز بسازد که قابلیت حمل 2160 مسافر را داشته و با موتورهای بخار کار می کرد. این بنا که در کشور کلمبیا تاسیس شده بود تا سال 1906 میلادی فعال بود.


ژوزف ایگناس گیوتین
باید متوجه شده باشید که این شخص که بین بین سالهای 1738 تا 1814 میلادی زندگی می کرده است سازنده چه وسیله ای بوده است. گیوتین یک وسیله برای اعدام اشخاص است که هنوز هم در بخش هایی از جهان کاربرد دارد. در آن زمان کشتن محکومین به اعدام با درد و رنج بسیاری همراه بود و شخص متهم رنج فراوانی را تحمل می کرد. دکتر گیوتین به عنوان یک پزشک و سیاستمدار فرانسوی این وسیله را طراحی کرد تا پروسه اعدام محکومین بسیار سریع و بدون درد انجام شود.


دبلیو.اچ . هوور
امروزه در بسیاری از خانه های ما یک عدد ماشین جاروبرقی یافت می شود که با کمک آن می توانیم به راحتی و در مدت زمانی کوتاه منزل خود را تمیز کنیم. او در سال 1908 میلادی ماشینی را طراحی کرد با یک موتور الکتریکی در بالای مکنده تنظیم شده بود به بازار عرض شد. او که یک آمریکایی بود در ابتدا در کشور خود مورد توجه قرار نگرفت و این انگلیسی ها بودند که اختراع وی را مورد توجه قرار داده و آن را با نام "ماشین هوور" به دنیا عرضه کردند. سپس این آمریکایی ها بودند که به ارزش های بالای این ماشین پی برده و از آن بهره بردند.


هنری شراپنل
در ابتدا باید برای اطلاع خوانندگان عزیز بگوییم که در زبان انگلیسی معادل واژه ترکش و یا ریز بمب " شراپنل" است. هنری شراپنل یک افسر ارتش انگلستان بود که در نبردهای قرن هیجده و نوزده انگلستان با کشورهای مختلف و خصوصا فرانسه شرکت کرده بود. او نوع خاصی از گلوله توپخانه را طراحی کرده بود که علاوه بر ماده منفجره با تعداد زیادی از گلوله های ساچمه ای پر شده بود. این گلوله ها بر روی هدف منفجر می شدند و بارانی از ترکش را بر سر نیروهای دشمن می ریختند. این ابداع در گلوله های ضد هوایی و همچنین بمب های هوا پرتاب و همچنین بمب های خوشه ای نیز مورد استفاده قرار کرفته است.


لویجی گالوانی
پروسه گالوانیزه کردن فلزات یکی از برنامه هایی است که امروزه بر روی بسیاری از فلزات انجام می شود و از زنگ زدگی آنها جلوگیری می کند. لویجی گالوانی مخترع و دانشمند ایتالیایی که در قرن هیجدهم زندگی می کرد اولین شخصی بود که توانست یک جریان برق مستقیم را بدست آورده و اولین باطری ها را اختراع کند. به احترام این مخترع پروسه ارتقاء فلزات با الکتریسیته به "گالوانیزه کردن" معروف شده است.

باشگاه خبرنگاران



:: بازدید از این مطلب : 623
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 آیا تا به حال به تاریخچه مطبوعات و این که اولین روزنامه ها کجا منتشرشده اند فکر کرده اید؟ برای پاسخ دادن به این سوالات این مطلب رامطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، امروزه در جهان تعداد بسیار زیادی روزنامه در هر روز چاپ شده و بر روی کیوسکهای مطبوعاتی قرار می گیرند. اما آیا تا به حال این سوال برای شما به وجود آمده است که قدیمی ترین روزنامه های جهان کدام هستند؟ برای پاسخ به این سوال این مطلب را مطالعه کنید.


بلفاست نیوز لتر
این روزنامه از سال 1737 در شهر بلفاست در کشور ایرلند شروع به کار کرد. در آن زمان مسئله نوشتن و چاپ روزنامه بسیار مشکل بوده و به سختی انجام می شد. این حرکت در آن دوران بسیار مشکل بود و نشر روزنامه با توجه به سختی امور چاپ یک حرکت ریسکی به حساب می آمد. با این وجود این روزنامه توانست پس از مدتی مخاطبین خود را بدست بیاورد و همچنان تا به امروز به عنوان یکی از اصلی ترین روزنامه ها در ایرلند شمالی از دوشنبه تا شنبه منتشر می شود.


واینر زیتونگ
این روزنامه اتریشی یکی از معروف ترین روزنامه ها در کل قاره اروپا است که از 8 آگوست 1703 میلادی شروع به کار کرد. این روزنامه در ابتدا به عنوان روزنامه اصلی دولت " جمهوری اتریش" شروع به فعالیت کرده و در طول سالهای اخیر همچنان به عنوان یک روزنامه در کشور اتریش فعال بوده و موضوعات مختلف سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی داخلی و خارجی این کشور را پوشش می دهد.


گازت لندن
این نشریه انگلیسی از 7 نوامبر 1665 کار خود را آغاز کرد. آغاز به کار این روزنامه که در ابتدا با نام " آکسفورد گازت" شناخته میشد با شیوع وبا در لندن همزمان شد و باعث شد تا مردم از ترس ابتلاء به این بیماری از دست زدن به صفحات روزنامه خودداری کنند. پس از فروکش موج طاعون اقبال مردم به سمت مطبوعات دوباره گسترش پیدا کرده و این روزنامه تا به امروز همچنان به حیات خود ادامه داده است. این روزنامه در حال حاضر به مسائل اجتماعی، ورزشی و بیان مسائل داخلی انگلستان می پردازد.


Merkuriusz Polski Ordynaryjny
این روزنامه اولین نشریه در کشور لهستان است که در سال 1661 آغاز به کار کرده است. این روزنامه در آن زمان توسط خانواده سلطنتی حمایت مالی شده و به صورت هفتگی منتشر می شد و اخباری از داخل لهستان ، کشورهای اروپایی و مسائل مربوط به امور سیاسی ، اقتصادی و نظامی در جهان را پوشش می داد.


Haarlems Dagblad
این روزنامه در شهر هارلم هلند و به سال 1656 آغاز به کار کرد . این روزنامه به دلیل طراحی و نوع نگارش خود گوی سبقت را از بسیاری از روزنامه های انگلیسی زبان در اروپا ربود و توانست بسیار موفق ظاهر شود و حتی در زمان اشغال هلند بدست آلمان در زمان جنگ دوم جهانی نیز به چاپ ادامه داد.


Post- och Inrikes Tidningar
این روزنامه که از سال 1654 شروع به فعالیت کرده است به عنوان روزنامه اصلی دولت سوئد عمل می کرده است و در آن اخبار مهم کشوری، مسائل سیاسی و اطلاعات اقتصادی درج می شده است. از 1 ژانویه 2007 میلادی این روزنامه تبدیل به نسخه دیجیتال شده است و علت آن هم مشکلات اقتصادی بوده است.


La Gazette
اولین روزنامه فرانسوی ها در سال 1361 و در اوج جریان های مربوط به انقلاب فرانسه و ناآرامی های اجتماعی منتشر می شده است. این روزنامه بیش تر در زمان انقلاب فرانسه به عنوان سخنگوی سلطنت طلبان عمل می کرد و خواسته ها و سیاست های آنان را عنوان می کرد. این نشریه در سال 1915 به کار خود پایان داد.


Courante uyt Italien, Duytslandt, &c
این روزنامه ند برای اولین بار در سال 1618 و در شهر آمستردام به عنوان پایتخت هلند شروع به فعالیت کرد و توانست در بین سالهای 1618 تا 1629 از محبوبیت بالایی برخوردار شود. البته اطلاعی از نام و نشان مسئولین این روزنامه در دسترس نیست زیرا در آن زمان این اطلاعات تا بر روی صفحات چاپ نمی شده است.


Avisa Relation oder Zeitung
این روزنامه در سال 1609 میلادی و در زمانی که امپراتوری مقدس روم کنترل آلمان امروزی را بر عهده داشت در آن سال آغاز به کار کرد. این روزنامه در آن زمان به اخبار مربوط به سیاستهای دولت و تغییرات در آن را به اطلاع مردم میرسانید.


The Relation
این نشریه قدیمی ترین روزنامه چاپ شده در جهان است که کار خود را به سال 1605 میلادی و در شهر استراتس بورگ شروع کرد و بیشتر به بحثهایی در مورد تغییرات و اصلاحات در زمینه در سیاستهای داخلی و خارج دولت می پرداخته است.


:: بازدید از این مطلب : 1917
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 اگر می خواهید با تعدادی از انسان های کم سن و سال اما تاثیر گذار در زندگی بشر آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در نظر شما چه کسانی می توانند مسیر تاریخ را تغییر دهند؟ رهبران سیاسی، جنگسالاران و یا ثروتمندان. در بسیاری از موارد حق با شماست و این گونه از افراد هستند که می توانند مسیر تاریخ را تغییر داده و یا بر روی این جهان و مردمان آن تاثیر داشته باشند. اما در این مطلب قصد داریم تا شما را تعدادی از کودکانی آشنا کنیم که به نوعی تاریخ ساز شده و توانستند در این دنیا اثراتی را باقی بگذارند.


سامانتا اسمیت
این دختر آمریکایی در سن 10 سالگی در سال 1982 و در زمانی که جنگ سرد به اوج خود رسیده بود نامه ای را به یوری آندروپوف رهبر اتحاد شوروی نوشت و از او در مورد دلیل خصومت بین آمریکا و شوروی پرسید. این نامه در زورنامه " پراوادا" در مسکو چاپ شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرد . البته او پاسخی از طرف رهبر شوروی دریافت نکرد و به همین دلیل نامه ای به سفیر شوروی در آمریکا نوشته و از او پرسید که آیا رهبر شوروی می تواند به نامه او پاسخ دهد یا خیر. این بار او پاسخی از شخص یوری آندروپوف دریافت کرد که در آن دلایلی از طرف وی برای بدی روابط بین دو طرف بیان شده بود. این حرکت سامانتا را در صدر توجهات جهانی قرار داده و او را به یک شخص مشهور تبدیل کرد. او سفری دو هفته ای نیز به مسکو داشت و در آن کشور به گرمی مورد استقبال قرار گرفت. متاسفانه زندگی این کودک دوام چندانی نداشت و در سن 13 سالگی در یک حادثه هوایی جان خود را از دست داد.


هکتور پیترسون 
16 ژوئن 1976 روز مرگ این کودک اهل آفریقای جنوبی بود. در این روز این کودک 12 ساله به همراه همکلاسی های خود و تعداد دیگری از دانش آموزان در اعتراض به نظام آپارتاید تظاهرات کرده بودند که با تیراندازی پلیس رو به رو شدند.  این دانش آموز به ضرب گلوله پلیس آفریقای جنوبی کشته شد و تصویر او در حالی که توسط یکی از دوستانش و با همراهی خواهرش در حال منتقل شدن به یک مرکز درمانی است تمام وجدان های آگاه را در سرتاسر جهان به سمت خود متوجه کرد. رژیم سفاک آپارتاید تمام توان خود را برای سرکوب جنبش آزادی خواهانه مردم این کشور به کار بست اما در نهایت این روح بلند و استقامت مثال زدنی مردم آفریقای جنوبی بود که بر اراده غاصبین چیره شده و موجبات آزادی این ملت را فراهم کرد.


اقبال مسیح
این کودک به راستی یکی از پدیده ها در امر مبارزه با پدیده زشت کودکان کار در جهان بوده است. اقبال در حالی که تنها 4 سال داشت به قیمت 12 دلار برای کار در یک کارگاه فرش بافی فروخته شد. او در روز 12 ساعت کار می کرد و به خاطر این مسئله و تغذیه ناکافی از رشد مناسبی برخوردار نبود و در سن 12 سالگی شبیه به کودکان 6 ساله بود. او در سن 10 سالگی از کار اجباری فرار کرده و به جبهه مبارزه برای آزادی کودکان کار پیوست. او توانست زمینه ساز نجات 3 هزار کودک پاکستانی شود و با وجود سن کم در بسیاری از نقاط جهان به سخرانی پرداخت. او در سال 1994 میلادی جایزه حقوق بشر "ربوک" را دریافت کرد و در روز عید پاک سال 1995 به دست عوامل مافیای فرش پاکستان ترور شد.


نکوسی جانسون
این کودک اهل آفریقای جنوبی یکی از شخصیت های تاثیر گذار در زمینه مبارزه برای حقوق مبتلایان به " HIV " در جهان بوده است. او که در سال 1989 با اچ آی وی مثبت در کشور آفریقای جنوبی به دنیا آمده بود تا سال 2001 زنده ماند و به عنوان یکی از پرعمرترین کودکانی که با ویروس اچ آی وی مثبت به دنیا آمده اند شناخته شد. او برای اولین بار در سال 1997 زمانی که قصد داشت تا به مدرسه برود شناخته شد. مسئولین مدرسه به خاطر بیماری او می خواستند تا وی را ثبت نام نکنند و هیمن مسئله باعث به وجود آمدن بحثهای شدیدی در سطوح بالای جامعه و دولت آفریقای جنوبی شد. او در یک سخرانی گفته بود: ما هم به مانند سایر انسان ها دست و پا داریم و می توانیم راه برویم و حرف بزنیم. به نیازهای ما توجه کنید و از ما نترسید. نلسون ماندلا رهبر آفریقای جنوبی او را سمبل مبارزه انسان برای بقاء خوانده است.


اوم پرکاش گورجار
این جوان هندی که متولد سال 1992 میلادی است در حالی که تنها 5 سال داشته است برای کار در یک مزرعه فروخته شده بود. او با کمک یک فعال حقوق کودکان از آن مکان نجات پیدا کرد و پس از آن برای احقاق حقوق کودکان و مبارزه با فروش کودکان به عنوان برده و سرباز به مقابله برخواست. او که عمده حوزه فعالیتش در ایالت راجستان هند است تا کنون موفق به دریافت چندین جایزه در زمینه حمایت از حقوق کودکان شده است.


تاندایو چاما
این دختر 16 ساله اهل کشور زامبیا در سال 2007 جایزه بین المللی صلح کودکان را مال خود کرد. در سال 1999 و در حالی که او تنها 8 سال سن داشت مدرسه او به دلیل نبود معلم تعطیل شد ولی او رهبری 60 کودک دیگر را بر عهده گرفت تا آنها بتوانند در مدرسه ای دیگر ثبت نام شوند. موفقیت این تلاش او را تشویق کرد تا به تلاش خود ادامه داده و در زمینه حقوق کودکان و یا بیماری ایدز به صحبت بپردازد. به نظر او تمام انسان ها باید بفهمند که کودکان نیز به مانند سایر اقشار جامعه دارای حق و حقوقی هستند.

باشگاه خبرنگاران



:: بازدید از این مطلب : 666
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 از هرکسی بپرسید که کوچک ترین موجودات جهان را نام ببرد، بلافاصله به ریزترین حشرات و یا موجودات تک سلولی اشاره خواهد کرد. اما شما با خواندن این مطلب پی به اشتباه بودن این موضوع پی خواهید برد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران جوان، جهان مکانی است پر از موجودات عجیب و غریب. از هرکسی بپرسید که کوچک ترین موجودات جهان را نام ببرد، بلافاصله به ریزترین حشرات و یا موجودات تک سلولی مانند آمیب ها اشاره خواهد کرد. اما منظور ما از کوچک ترین ، موجوداتی هستند که بدون میکروسکوپ هم قابل رویت باشند. حیوانات زیر عنوان کوچک ترین های جهان را به خود اختصاص داده اند.
 

مار ریسمانی ( لپتوتیفلوپس کارلا)
این مار کوچک در باربوداس زندگی می کند. پهنای بدن این مار به باریکی یک رشته نودل است و آنقدر کوچک است که می تواند روی یک سکه بیست و پنج سنتی جا بگیرد. بلر هجز، زیست شناس نظریه تکامل، این گونه مار را شناسایی کرد. 

 
کروکودیل ماسکی کایمان
یکی از ترسناک ترین حیوانات موجود در آب و خشکی، کروکودیل ها هستند. اما کروکودیل مورد نظر ما به دلیل اندازه کوچکی که دارد، خیلی هم ترسناک نیست. اما نباید فقط به این دلیل که این موجود کوچک است، جوانب احتیاط را در نظر نگرفت. "کروکودیل ماسکی کایمان" که متعلق به آمریکای جنوبی است، آرواره های قدرتمندی دارد و مطمئن باشید اگر موفق به گاز گرفتنتان شود تا مدت ها دردِ آن را فراموش نخواهید کرد. به این دلیل که این گونه تمساح در آب های شیرین بستر رودخانه ها و دریاچه ها هم گشت می زند، آن را " پالئوسوچوس پالپبروسوس" هم می نامند. طول کروکودیل نر ماسکی کایمان فقط 41.2 فوت است. او همچنین دارای یک سپر استخوانی بسیار سنگین است که کارشناسان بر این باورند که این سپر استخوانی  متناسب با جثه کوچک کروکودیل خلق شده تا اندام او در حالت تعادل باشد. کوچک ترین کروکودیل دنیا از ماهی و جانوران بی مهره تغذیه می کند.

 
گاو وچور
"گاو وچور" در معرض خطر انقراض قرار دارد. وچور، گاو کوتوله ای است که متعلق به کشور هندوستان می باشد و نامش برگرفته از روستایی به همین نام در منطقه "کوتایام" در استان "کرالا" واقع در هند است. گاو وچور نر 124 سانتیمتر طول و 87 سانتیمتر قد و وزنی معادل 440 پوند دارد. به همین دلیل عنوان کوچک ترین گاو جهان را به خود اختصاص داده است. ارزش این گاو به خاطر بازده بالای شیر پر چربِ آن است. گفته می شود شیر این گاو خاصیت درمانی دارد و به دلیل کوچک بودن گلبول های چربی موجود در شیر، هضم آن آسان تر است. به این گاو لقب" گاو حیاط پشتی" داده اند. در هند این گونه گاو را بعنوان هدیه ازدواج به دخترانشان می دهند. 
"واندانا شیوا"، طرفدار محیط زیست، در سال 1997 ادعا کرد که "موسسه راسلین" که متعلق به یک شرکت اسکاتلندی می باشد، سعی داشته کدهای ژنتیکی این گاو را در آزمایشگاه خود به ثبت برساند. او عملکرد این موسسه را نوعی دزدی ژنتیکی نامید. اما موسسه راسلین این اتهام را رد کرد و آن را کاملا بی اساس خواند.

 

لمور موشی کوتوله
"لمور موشی کوتوله" ( میکروسبوس میوکسینوس) پستانداری نخستی با وزنی معادل 60 گرم است. قد این حیوان کوچک تنها 2 اینچ است. اما دم این حیوان دو برابر قدش است. زیستگاه این گونه حیوانی شبرو در ماداگاسکار در شرق آفریقا است. بومیان ماداگاسکار به دلیل اینکه لمورهای موشی کوتوله معمولا در شب فعالیت می کنند، آنها را ارواح شبانه می نامند. شاید دلیل دیگر این اعتقاد ریشه در نگاه خیره و ترسناک چشمان درشت آنها باشد. این گونه پستانداران در جنگل ها و در گروه های 15 نفره که جنس ماده هدایت گروه را بر عهده دارد، زندگی می کنند. آنها قادرند 35 درصد از چربی بدن خود را در دم و ران های خود ذخیره کنند. لمور موشی کوتوله به دلیل از بین رفتن زیستگاه در ماداگاسکار و همچنین شکار بی رویه در معرض خطر انقراض قرار دارد.

 

خفاش بامبو
شما می توانید چهار تا از کوچکترین های جهان را در کشور فیلیپین پیدا کنید که خفاش های بامبو یکی از آنها هستند. این گونه خفاش ها به خانواده " وسپرتیلیونید" تعلق دارند و کوچک ترین خفاش جهان به شمار می رود. این پرنده پستاندار 4 سانتیمتر طول و 1.5 گرم وزن دارد. طول بال این خفاش 15 سانتیمتر است.
 

تارسیر فیلیپینی
"تارسیر فیلیپینی" ( تارسیوس سایریچتا) حیوانی شبرو با گردنی منحصر به فرد است. از آنجایی که تارسیر نمی تواند چشمانش را حرکت دهد، مهره هایی دارد که این امکان را به او می دهد تا گردن خود را 180 درجه بچرخاند. تارسیر یکی از کوچک ترین گونه های حیوانات به شمار می رود و سایز آن به اندازه کف دست آدمیزاد است. دم این حیوانات 135 - 275 میلى‏متر، و طول سر و بدن آن 85 - 160 میلى‏متر است. برخی از دانشمندان بر این باورند که این گونه در زیرمجموعه لمور ها قرار می گیرد، اما برخی دیگر آن را به گونه بوزینه ها نزدیک تر می دانند. تارسیرها در جنگل‏هاى برنئو، سوماترا و فیلیپین زندگى مى‏كنند.


اسب دریایی کوتوله دنیس

زیستگاه اسب دریایی کوتوله دنیس( هیپوکامپوس دنیس) عمق 40 تا 300 فوتی آب های اقیانوس آرام میان صخره های مرجانی است. قد این حیوان 1.2 اینچ است و بهترین استتار را در میان سایر آبزیان دارد. تا قبل از این  به اشتباه تصور می شد که این گونه حیوانی نوزاد یکی از 32 گونه اسب دریایی است که تا به حال شناسایی شده است. اولین بار اسب های دریایی کوتوله که 10 بار کوچک تر از سایر اسب های دریایی هستند در دهه 60 شناسایی شدند.
  


پائدوفرین آمائونسیس
"پائدوفرین آمائونسیس" کوچکترین گونه قورباغه در جهان است که در آگوست 2009 در گینه نو شناسایی و در ژانویه 2012 رسما به عنوان کوچکترین قورباغه جهان به ثبت رسید. طول این قورباغه 7.7 میلیمتر است. زمانی که کریستوفر آستین، متخصص خزنده شناسی و اریک ریتمیر، دانشجوی مقطع دکترا در حال تحقیق درباره تنوع بومی پاپوآ در گینه نو بودند، این گونه را کشف کردند. نام این قورباغه برگرفته از روستایی به همین نام است. شناسایی آمائونسیس به دلیل استتار خوب این حیوان کار بسیار دشواری بود. آستین و ریتمیر در حال ضبط صدای قورباغه ها در جنگل بودند که متوجه صدای عجیبی شدند و درصدد کشف منبع صدا برآمدند. آنها با استفاده از نقشه مثلث بندی منبع صدا را پیدا کردند و این حیوان را روی برگ های کف جنگل پیدا کردند و آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران



:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 برای آشنایی با اولین خودروی تولید شده تا مکان و تاریخ گشایش اولین پمپ بنزین در دنیا این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، دنیای خودروها بسیار جالب و شگفت انگیز است و بسیاری علاقه دارند تا در باره بسیاری از این اولین ها در دنیای اتومبیل ها اطلاعات کسب کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با اطلاعاتی در مورد اولین ها در دنیای اتومبیل ها آشنا کنیم.


اولین خودروی بنزینی 
درسال 1883 ، طراح 27 ساله فرانسوی " ادوارد دلامر دبوتویله" اولین خودرو با پیشران بنزینی را ساخت. انگیزه وی برای این چنین طرحی پیدا کردن جایگزینی برای شیوه حمل و نقل با حیوانات بود. پدر او صاحب یک مزرعه و کارخانه فراوری پنبه بود و به منظور حمل و نقل این محصولات به تعداد زیادی اسب نیاز داشت. او با کمک مکانیک پدرش یک موتور ثابت بنزینی با توان 8 اسب بخار را بر روی یک بارکش چوبی نصب کرد.تصویر بالا ماکتی از آن نمونه است.


اولین خودروی تولید انبوه شده
اولین خودروی تولید انبوه شده با موتور بنزینی در ایالات متحده آمریکا و با نام مدل " curved-dash Olds " و با نرخ تولید  بیش از10 عدد در هفته ساخته شد. این خودرو در آوریل 1901 میلادی برای اولین بار در میان عموم مردم ظاهر شد و تا پایان آن سال تعداد 433 عدد از آن تولید شد. این تعداد پس از 3 سال به 5508 خودرو در سال رسید. این خودرو در آن زمان در حدود 650 دلار ارزش داشته است.


اولین خودرو با رادیو
اولین رادیو در یک خودرو فورد مدل " T " توسط " جورج فراست " 18 ساله در شهر شیکاگو در ماه می سال 1922 میلادی قرار داده شد. در ماه نوامبر همان سال نیز شرکت ارتباطی " مارکونی" نیز یک عدد رادیو را در درون یک خودروی لیموزین قرار داده و نمایشگاه خودرو در لندن به نمایش گذاشت.تصویر بالا یک خودرو فورد مدل " T " است.


اولین دزدی اتومبیل
اولین سرقت خودرو در تاریخ در پاریس و در ماه ژوئن 1896 رخ داد. خودرو " پژو" متعلق به بارون " دوزیلن " توسط مکانیکش از تاسیسات ساخت اتومبیل در جایی که این خودرو در حال تعمیر بود به سرقت رفت. البته هم دزد و هم خودروی مسروقه به فاصله کمی در شهر " آسنریس " یافت شد.


اولین خودروی پلاک شده
اولین خودروی پلاک شده در دنیا در شهر پاریس و توسط اداره پلیس این شهر به تاریخ 14 آگوست 1893 پلاک شد. در آن زمان نام و آدرس دارنده خودرو نیز به صورت اختصاری بر روی پلاک خودرو نوشته می شد.  در قانون آن زمان کشور فرانسه قرار بر این بود که هر خودرو این اطلاعات را بر روی یک تکیه فلز پیاده کرده و بر روی خودروی خود نصب کند و در عین حال هیچ گاه آن را پنهان نکند. تصویر بالا یک نقاشی مربوط به شهر پاریس در همان سالها است.


اولین مرگ در حوادث رانندگی
اولین مرگ در اثر یک حادثه رانندگی در 17 آگوست سال 1896 میلادی در لندن رخ داد. قربانی این حادثه شخصی به نام " بریجیت دریسکول " بود که با یک خودرو بنز به رانندگی " آرتور ادسل " تصادف کرد. در زمان بروز حادثه "بریجیت" در حال گذر از خیابان بود و خودروی مذکور با سرعت 6 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت به سمت وی بود. او پس از دیدن خودرویی که به سمت وی می آمد ترسیده و در وسط خیابان باقی می ماند که همین امر باعث برخورد و مرگ عابر پیاده می شود. تصویر بالا یک نمونه از خودروی مذکور است.


اولین چراغ راهنمایی
اولین چراغ راهنمایی دنیا در شهر لندن در تقاطع خیابان " بریج " و " نیو پلس " به ارتفاع 6 متر نصب شد. در درون این چراغ که به تاریخ 10 دسامبر 1868 در این شهر نصب شد از نشانه های رنگی سبز و قرمز برای هدایت خودروهای عبوری بهره می برد.


اولین پمپ بنزین جهان
اولین پمپ بنزین جهان توسط شرکت " Automobile Gasoline " در شهر " سنت لویس " آمریکا در سال 1905 فعال شد. این پمپ بنزین شامل یک منبع بود که بنزین را در اختیار خودرو ها قرار می داد. اولین پمپ بنزین به شکل امروزی در سال 1907 میلادی و در سیاتل آمریکا ساخته شد.


:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 پرتغال به زحمت از سد دانمارک گذشت.تیم فوتبال پرتغال موفق شد با پیروزی 3 بر 2 مقابل دانمارک امیدهای خود را برای صعود از گروه مرگ زنده نگه دارد.














































 


:: بازدید از این مطلب : 634
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 "برین اسکری" برای سالها به تهیه مستند در مورد زندگی آبزیان می پرداخته است و با تهیه این عکس ها به ما کمک می کند تا هر چه بیشتر زیبایی زندگی آبزیان را درک کنیم.



















:: بازدید از این مطلب : 711
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 آلمان با درخشش گومز از سد هلند گذشت. تیم فوتبال آلمان با درخشش "ماریو گومز" موفق شد در حساس ترین دیدار گروه مرگ هلند نایب قهرمان جام جهانی 2010 را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.




















































 


:: بازدید از این مطلب : 789
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 خفاش دماغ لوله ای، مار افعی به نام ماتیلدا و زنبوری وحشی ملقب به " زنبور وحشت " از جمله جدیدترین جانوران کشف شده در سالهای اخیر هستند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، با وجود پیشرفتهای بسیار زیادی که در علم جانور شناسی صورت گرفته است اما همچنان در اکتشافاتی که توسط دانشمندان صورت می گیرد شاهد کشف گونه های جدید جانوری هستیم. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از جانوران تازه کشف شده آشنا کنیم.


زنبور وحشت
در سال 2011 میلادی و در جریان یک اکتشاف علمی در جزیره " سولاوسی " اندونزی یک گونه زنبور بسیار بزرگ و سیاه رنگ کشف شد که شاید تا قبل از آن تنها ممکن بود در فیلم های ترسناک چیزی شبیه به آن را دید. این گونه از زنبور وحشی دارای آرواره های بسیار بزرگی و نیرومندی است که با کمک آن می تواند هر مزاحمی را از سر راه بردارد. این زنبور می تواند تا بیش از 6 سانتی متر رشد کرده و بزرگ شود.


قورباغه نینجا
همیشه گونه های جدید جانوری در یک محیط دست نخورده و در اعماق طبیعت یافت نمی شود. گاهی در یک شهر بسیار بزرگ و شلوغ مثل نیویورک هم می توان یک گونه جدید جانوری را کشف کرد. در سال 2011 میلادی و در شهر نیویورک آمریکا محققان از وجود یک گونه قورباغه مطلع می شوند که به نظر از نژاد قورباغه های " یوزپلنگی " بوده است اما با گوش دادن به صداهای تولید شده توسط او به این نتیجه می رسند که احتمالا میان این گونه و نژاد یوزپلنگی تفاوتهایی وجود دارد. پس از انجام آزمایش های دی ان ای مشخص شد که گونه جدیدی از قورباغه ها کشف شده است که به عنوان " نینجا " شناخته شد.    

             
آفتاب پرست کوچک
تصویری که مشاهده می کنید نه دست کاری شده و نه به وسیله نرم افزار فتوشاپ تهیه شده است. این تصویر متعلق به یک گونه بسیار کوچک از آفتاب پرست است. این گونه در حقیقت کوچکترین نمونه شناخته شده آفتاب پرست در دنیا است که بدون دم تنها 1.63 سانتی متر طول دارد. این آفتاب پرست کوچک می تواند به راحتی و همان گونه که در عکس دیده می شود بر روی سر یک چوب کبریت قرار بگیرد.


خرچنگ رنگارنگ
جزیره " پالاوان " در کشور فیلیپین یکی از جالب ترین مکان ها برای جانور شناسان است. نکته جالب در مورد این جزیره این است که نیمی از جانورانی که در این جزیره زندگی می کنند در هیچ نقطه دیگر جهان وجود ندارند. یکی از این جانوران جالب یگ گونه خاص از خرچنگ است که رنگارنگ بوده و دانشمندان نام علمی " Insulamon palawanese " را برای این قورباغه اعلام کردند. این قورباغه در سال 2012 میلادی کشف شده است.


مارمولک ویتنامی
این مارمولک در سال 2011 میلادی در کشور ویتنام کشف شده و در کل تنها در جزیره ای به نام " هون خوای " در ویتنام زندگی می کند. بخش رویی این مارمولک بنفش و باقی بدن او به رنگ نارنجی است. لکه هایی به رنگ زرد و سبز نیز بر روی سر و گردن این مارمولک مشاهده می شود.


کوسه نیزه ای
کوسه اره ای یک گونه بسیار کمیاب از کوسه ها است که از کل گونه های آن 6 عد موجود است. در سال 2011 میلادی در عمق 487 متری در سواحل کشور موزابیک گونه جدیدی از کوسه اره ای مورد عکس برداری قرار گرفت. این کوسه بر خلاف ظاهر ترسناک خود از شیوه بسیار متفاوتی نسبت به سایر کوسه ها برای ماهی گیری اقدام می کند. به دلیل عمق زیادی که این کوسه در آن زندگی می کند و کمبود نور در آن عمق این آبزی با استفاده از حسگرهای موجود در سر خود به شناسایی دسته ماهی ها اقدام کرده و با دهانی باز به میان دسته ماهی ها می رود.


خفاش دماغ لوله ای
این خفاش در سال 2009 میلادی در گینه نو کشف شده است. اگر به شکل بینی این خفاش دقت کنید متوجه خواهید شد که دلیل انتخاب نام " دماغ " لوله ای برای این خفاش چه بوده است. این خفاش به نسبت سایر همنوعان خود از ظاهر مهربان تری برخوردار است و بر اساس تحقیقات صورت گرفته این خفاش تنها میوه خوار است.


" ماتیلدا " افعی آفریقایی
یکی از معدود مارهایی که در 30 سال گذشته در قاره آفریقا کشف شده است یک گونه افعی است که در سال 2010 میلادی در کشور تانزانیا برای اولین بار دیده شده است. نام " ماتیلدا " که برای این افعی انتخاب شده است ، نام دختر 7 ساله یکی از محققانی بوده است که در امر اکتشاف شرکت داشته است. این مار دارای رنگی ترکیبی بین سبز، زرد و سیاه است . با وجود سمی بودن مشخص شده است که این مار رفتار تهاجمی چندانی را از خود بروز نمی دهد.

باشگاه خبرنگاران



:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 چيني ها موفق به توليد بستني عجيب و غريبي شدند که به هيچ وجه ذوب نمي شود. این بستنی مي تواند ساعت ها در دماي اتاق و يا حتي کاملا زير نور خورشيد بماند و هيچ تغييري از نظر ظاهري نکند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بستنی یک خوراکی خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی را نقاط مختلف دنیا دارد. یکی از مهمترین مشکلات در مورد بستنی ها آب شدن آنها است. اما ظاهرا چینی ها برای این مشکل راه حلی یافته اند و توانسته اند بستنی را تولید کنند که آب نمی شود. این بستنی که امروزه در بسیاری از فرشگاه های کشور چین یافت می شود با نام تجاری " موز " به بازار ارائه شده است.


 یک روکش زرد به همراه پوشش وانیلی در داخل این بستنی وجود دارد و از لحاظ ظاهری تفاوتی با سایر بستنی های موجود در دنیا ندارد.

یک خبرنگار ژاپنی که به چین سفر کرده است سعی می کند تا در یک روز گرم این بستنی را آزمایش کند. او در ابتدا بستنی را از پوشش خود خارج کرده و در مقابل آفتاب قرار می دهد. پس از مدتی وی بستنی را بر روی پوشش آن گذاشته و بر روی سطح پیاده رو رها می کند. هر چه زمان می گذرد باز هم خبری از آب شدن بستنی نیست. نهایتا پس از 3 ساعت انتظار خبرنگار مورد نظر خسته شده و متقاعد می شود که این بستنی آب نمی شود.


 این که چگونه این بستنی در این هوای گرم آب نمی شود یک راز بزرگ تجاری است که به نظر شرکت چینی سازنده آن هیچگاه آن را فاش نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران



:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 

کره جنوبي لبنان را هم شکست داد


تيم فوتبال کره جنوبي توانست تيم لبنان را در دومين مسابقه خود شکست دهد و با اقتدار صدرنشين گروه اول باقي بماند.


 

تيم‌هاي فوتبال کره جنوبي و لبنان بعدازظهر امروز سه شنبه در سئول به مصاف هم رفتند که اين مسابقه در نهايت با نتيجه 3 بر صفر به سود کره جنوبي به پايان رسيد. دو گل کره جنوبي را "کيم بو کيونگ" در دقايق 30 و 48 به ثمر رساند. "کو جا چئول" هم در دقيقه 90 سومين گل کره جنوبي را وارد دروازه لبنان کرد.

اين دومين مسابقه و دومين پيروزي تيم کره جنوبي در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني بود. کره با اين نتيجه 6 امتيازي شد و به صدرنشيني خود در گروه A ادامه داد. تيم ملي لبنان پيش از اين برابر قطر هم شکست خورده و مقابل ازبکستان به تساوي يک بر يک رسيده بود. لبنان با اين نتيجه در قعر جدول گروه A قرار گرفت


:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 لاله‌های نارنجی پس از شكست در بازی نخست برابر دانمارك با فشار فزاینده‌ای رو‌به‌رو هستند. لمان اما، قصد دارد عملكرد متوسط خود برابر پرتغال را  بهبود بخشیده و در بازی كلاسیك با هلند نیم نگاهی به دور بعد یورو 2012  دارد

 


 

هلند - آلمان

 

هیچ چیز نمیتواند سبب شود تا ذره ای از دشمنی های هلند و آلمان کاسته شود، این نفرت ریشه اش به زمانی برمیگردد که سربازان هیتلر سرزمین لاله های های اروپا را به تسخیر خود در آورده بودند و این مساله از همان دهه هفتاد به مستطیل سبز نیز کشیده شد. ویلن فن هاگم یکی از بازیکنان تیم ملی هلند در جام جهانی 1974 در باره بکن بائر و رفتار آلمانی ها میگوید« او شخصا بازیکن خوبی بود ولی آنقدر خود خواه به نظر میرسید که نمیتوانستی تحملش کنی1 البته به نظر من این مساله تقصیر نیاکان لعنتی شان بود! » ( منظور به سربازان نازی آلمان بر میگردد). ژرمن ها از نقطه نظر هلندی ها چیزی جز دوچرخه دزدها نیستند، این اختلاف های قومیتی از همان جنگ جهانی شروع شروع شده بود ، سربازان هیتلر در یک اقدام تاریخی تمام دوچرخه های هلندی ها را تصاحب کرده بودند و سال ها بعد یعنی در تابستان 1988 بعد از پیروزی پسران رینوس میشل در هامبورگ مقابل میزبان رقابتها یعنی آلمان غربی بیش از 60در صد جمعیت هلند به خیابان ها ریخته بودند و فریاد میزدند "هورا، بلاخره دوچرخه هایمان را پس گرفتیم! " در همانبازی بود که رونالد کومان بعد از اینکه پیراهنش را با اولاف تون عوض کرددر یک حرکت ناشایست از پیراهن حریف آلمانی اش به عنوان دستمال توآلت استفاده کرد!

فردای آن روز روزنامه های هلندی مطالبشان را با این عنوان تحقیر آمیز شروع کردند" پیراهن های جدید شما تنها به درد پاک کردن کثافت میخورد! " واقعا چه موضوعی باعث شده که نفرت "داچ ها " (لقب هلندی ها) از ژرمن ها چنین شدتی به خود بگیرد؟ سایمون کوپر نویسنده معروف اروپایی در کتاب دشمن علیه فوتبال به خوبی نشان می‌دهد كه تبعات اشغال هلند توسط آلمان در جنگ جهانی دوم، چگونه منجر به پیدایش عقده‌های فروخورده سیاسی در میان هلندی‌ها شده است؛ كوپر می‌گوید تماشاگران هلند، لوتار ماتیوس كاپیتان تیم ملی آلمان را در قالب هیتلر می‌دیدند و مغلوب كردن تیم ملی آلمان تحت رهبری ماتیوس، برای آنها كمابیش در حكم تلافی شكست در برابر آلمان تحت رهبری هیتلر بود. و شاید به همین دلیل بود که رینوس میشل مربی افسانه ای هلند در جمله ای معروف که منتصب به خود او است میگوید" فوتبال جنگ است" و اعتقاد داشت در آن شب گرم تابستانی پسرانش جنگ علیه المان ها را برده اند. این نبرد های تاریخی آنقدر ادامه داشت که انتقام المان ها دو سال بعد با سوپر گل کلینزمن و برمه در جام جهانی نود ایتالیا به اوج خود میرسد . البته اگر قرار باشد به تمام آنها اشاره کرد زمان زیادی را باید برای پرداختن به این رویارویی ها پرداخت اما مسایه مهم این است که بعد از از سال های 1988 و 1992 این بار در تابستان 2012 به اوج خود رسیده و شاگردان فن وارویک بعد از شکست نبا ورانه مقابل دانمارک امشب باید مقابل پسران یواخیم لو قرار بگیرند. آلمان متحد (تمی که بعد از فروپلشی دیوار برلین شاهد حضور دو رگه ها در ترکیب خود بود)‌از ان دسته تیم هایی نیست که به هلند تدافعی مارویک قاعده را واگذار کند و از سوی دیگر نحوه نمایش لاله های نارنجی نیز دیگر همانند دهه هفتاد و نود به زیبایی هرچه تمام تر نیست ، انها آنقدر نتیجه گرا شده اند که اسیر تاکتیک های تدافعی سرمربی محافظه کارشان هستند و آلمان نیز با آن فوتبال منظم و شناورش که بیشتر به فکر تصاحب توپ و میدان است اجازه نمیدهد تا هلندی ها در گام دوم برای آنها مشکل ساز شوند.

 البته یواخیم لو در جام جهانی گذشته تیمی را برای مقابله با حریفان به میدان میفرستاد که از روش ضد حمله سود میبرد ولی در این تورنمنت تابستان اروپا او از مثلث پودولسکی ، مولر گومز را با منبع تغذیه کننده ای به نام مسعود اوزیل به میدان میفرستد البته باید اضافه کرد این بازیکنان برای اینکه بتوانند در تصاحب توپ موفق باشند خیلی از لحاظ خلاقیت فنی نمیتوانند برای این روش موثر باشند و شاید هم یوآخیم لو ترجیح دهد به خاطر روش "گرایش دفاعی" هلند از همان روش ضد فوتبال استفاده کند. نبرد این دو تیم در سه شنبه شب در حالی به میدان می‌روند که هلندی ها برای بقا در گروه مرگ به جنگ آلمان خواهند رفت.

آلمان موفق‌ترین تیم در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا و نایب قهرمان سال 2008 مقابل اسپانیا برنامه‌ریزی دقیقی برای بدست آوردن چهارمین عنوان قهرمانی پس از راه یابی مقتدرانه به فینال رقابت‌های دوره پیش انجام داده‌اند.سه قهرمانی و سه عنوان نایب قهرمانی آلمان را به موفق‌ترین تیم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا بدل کرده است

لاله های نارنجی قهرمان مشروطه !

فوتبال هلند با بزرگانی چون رینوس میشل و یوهان کرایف شناخته می‌شود. هلند تنها یک بار با هدایت رینوس میشل و با مثلث مرگبار رود گولیت، مارکو فن باستن و فرانک رایکارد در سال 1988 توانست قهرمان اروپا شود.لاله های نارنجی پس از آن سال، دو بار در مرحله‌ی یک چهارم نهایی و سه بار در مرحله‌ی نیمه نهایی متوقف شده‌اند و هرگز نتوانستد قهرمانی خود را تکرار کنند.تیم ملی فوتبال هلند که در آخرین رنکینگ فیفا در رتبه‌ی 4 جهان قرار دارد، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام ملت های اروپا سال2012 به شمار می رود.هلند در سخت ترین گروه این دوره از مسابقات که اصطلاحا به آن "گروه مرگ" گفته می‌شود،در کنار آلمان، پرتغال و دانمارک قرار گرفته و شکست ناباورانه آنها در بازی اول مقابل دانمارک شرایط را برای لاله های نارنجی دشوار کرده و تنها چاره کار شکست آلمان در سه شنبه شب خواهد بود.

آلمان

 

آلمان، پر افتخارترین در پی چهارمین عنوان

آلمان موفق‌ترین تیم در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا و نایب قهرمان سال 2008 مقابل اسپانیا برنامه‌ریزی دقیقی برای بدست آوردن چهارمین عنوان قهرمانی پس از راه یابی مقتدرانه به فینال رقابت‌های دوره پیش انجام داده‌اند.سه قهرمانی و سه عنوان نایب قهرمانی آلمان را به موفق‌ترین تیم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا بدل کرده است. ترکیب جالب توجه آلمان می‌داند که آخرین قهرمانی این تیم در سال 1996 رقم خورده است و هرگز تیم ملی تا این حد برای گرفتن عنوان قهرمانی بعدی منتظر نمانده است.

زیر نظر یورگن کلینزمن و یوآخیم لو در بین سالهای 2000-2004 که آلمان در دو جام جهانی عنوان سومی را بدست آورد و در سال 2008 به عنوان نایب قهرمانی جام ملت های اروپا بسنده کرد به یک استیل هجومی روان و چشمگیر دست یافته است و در این دوره یوآخیم لو با رکورد 100% پیروزی دور مقدماتی را پشت سر گذاشت. آلمان صعود خود به عنوان سرگروه را پس از برد خانگی 6-2 برابر اتریش در بازی هشتم گروهی خود مسجل کرد و با انجام دو بازی کمتر مسیر خود برای حضور به این رقابت ها را هموار دید. شاگردان یوآخیم لو دو بازی باقی مانده را نیز با پیروزی پشت سر گذاشتند و با رکورد 100% پیروزی در میان 5 تیم این گروه و با 13 امتیاز بیشتر نسبت به ترکیه تیم دوم گروه از گروه خود صعود کرد.

آلمان در هر بازی 3 گل یا بیشتر به ثمر رساند و از میان 34 گلی که در این 10 بازی مقدماتی به ثمر رساندن میروسلاو کلوزه با زدن 9 گل با 5 گل کمتر پس از گرد مولر 68 گله قرار گرفت.

  لو در این مورد اینگونه می‌گوید:"صعود با رکورد 100% پیروزی معنی خاصی نمی‌دهد.این عنوانی است که مردم قبلا هم دیده اند. اما این بالاتر از یک اردوی معمولی است و ما به وسیله ی این نتیجه احترام و اعتماد به نفس بسیاری کسب کرده‌ایم.م وفقیت‌های ما در بروکسل و با یک برد انگیزه‌ آور مقابل ترکیه آغاز شده است." شاگردان یوآخیم لو در اولین بازی خود یک پیروزی مقتدرانه را مقابل پرتغال بدست آوردند و برای دومین بازی نیز به فکر کسب سه امتیاز برابر هلندی ها هستند تا خیالشان از صعود در گروه مرگ راحت تر شود.

فوتبال هلند با بزرگانی چون رینوس میشل و یوهان کرایف شناخته می‌شود. هلند تنها یک بار با هدایت رینوس میشل و با مثلث مرگبار رود گولیت، مارکو فن باستن و فرانک رایکارد در سال 1988 توانست قهرمان اروپا شود.لاله های نارنجی پس از آن سال، دو بار در مرحله‌ی یک چهارم نهایی و سه بار در مرحله‌ی نیمه نهایی متوقف شده‌اند و هرگز نتوانستد قهرمانی خود را تکرار کنند.تیم ملی فوتبال هلند که در آخرین رنکینگ فیفا در رتبه‌ی 4 جهان قرار دارد، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام ملت های اروپا سال2012 به شمار می رود

  تاریخچه ی حضور در یورو

سه عنوان قهرمانی در سالهای 1972 (فینال 3-0 برابر اتحاد جماهیر شوروی)-1980(فینال 2-1 برابر بلژیک)-1996(فینال 2-1 برابر جمهوری چک و با قانون گل طلایی) و سه عنوان نایب قهرمانی در سال های 1976 -1992 و 4 سال پیش در رقابت های اتریش و سویس آلمان نیمی از 38 بازی اخیر خود را پیروز شده است. در صورت قهرمانی آلمان در رقابت هخای جام ملت های اروپا 2012 یازدهمین رقابت همراه با موفقیت اروپایی خود را پشت سر می‌گذارد. آلمان ها از سال 1968 تا‌کنون هرگز در دور مقدماتی از این مسابقات کنار نرفته اند. آلمان ها در رقابت‌های جام جهانی در هر 17 حضور خود به دور حذفی این رقابت ها راه یافته اند اما در رقابت‌های یورو سه حذف در دور گروهی را در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده اند. در سالهای 1984 و 2004 به عنوان تیم سوم گروه حذف شده‌اند و در سال 2000 به عنوان تیم آخر گروه از دور این رقابت‌ها کنار رفته‌اند.

فاتح حسینی

بخش ورزشی تبیان



:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 جام جم آنلاين: يك متخصص گوش، گلو و بيني گفت: پس از حمام و استخر گوش خود را بويژه با گوش پاك‌كن خشك نكنيد، چراكه خشك كردن گوش، زمينه ابتلا به عفونت‌هاي قارچي كانال گوش خارجي را فراهم مي‌كند.

دكتر عليرضا مصباحي در گفت‌وگو با ايسنا افزود: استفاده از گوش‌ پاك‌كن را براي تميز كردن گوش به هيچ عنوان توصيه نمي‌كنيم و تنها زماني مصرف گوش پاك‌كن توجيه‌پذير است كه قرار باشد دارويي مانند پماد در گوش استفاده شود.

اين جراح و متخصص بيماري‌هاي گوش، گلو و بيني تاكيد كرد: ‌گوش پس از استخر و حمام نياز به خشك كردن ندارد و فردي كه پرده گوشش سالم است احتياج به فرو كردن پنبه در گوش و استفاده از گوش‌گير در حمام ندارد.

وي توصيه كرد: اگر افراد مستعد ابتلا به عفونت قارچي استخر بروند، مي‌توانند پس از خارج شدن از استخر از دور با سشوار گوش خود را خشك كنند و با نظر پزشك از قطره‌هايي كه خاصيت اسيدي دارد استفاده كنند، در نتيجه لازم نيست از گوش‌ پاك‌كن استفاده كنند، چراكه گوش پاك‌كن باعث از بين رفتن جرم گوش و قليايي شدن محيط آن مي‌شود، علاوه بر آن موجب ايجاد زخم در گوش، از بين رفتن استخوانچه‌هاي گوش و حتي پارگي پرده گوش و كري برگشت‌ناپذير مي‌شود.

وي تاكيد كرد: متاسفانه مردم هنگام خارش گوش با جسمي نوك‌تيز، كانال گوش را مي‌خارانند و آن را تميز مي‌كنند، بويژه خانم‌ها براي اين كار از سنجاق مو استفاده مي‌كنند. در اين شرايط پوست كانال گوش زخم مي‌شود و قارچ زير پوست نفوذ مي‌كند و عفوني مي‌شود، البته نخستين راه پيشگيري از ابتلا به عفونت قارچي تلاش در جهت قليايي نشدن محيط كانال گوش است.



:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 

 

 

 

ا دكتر حلي‌ساز، متخصص طب فيزيك 

چگونه كفش راحت و مناسب بخريم؟

حتما شنيده‌ايد كه پا قلب دوم ماست بنابراين دانستن اين كه چه كفشي انتخاب شود، بسيار اهميت دارد. كفش مناسب كفشي است كه هنگام پوشيدن طولاني‌‌مدت، پا را تحت فشار قرار ندهد.

در خريد كفش مناسب نبايد فقط به رنگ و استيل و شكل آن توجه كرد، بلكه بايد ويژگي‌هايي داشته باشد تا بتوانيم آن را كفش استاندارد بناميم؛ مانند كفش‌هاي ارتوپدي كه معمولا اين كفش‌ها خصوصياتي دارد كه براي پا مناسب است.كفش بايد حتما به اندازه پا باشد.

معمولا گفته مي‌شود كفش را بايد در ساعات آخر روز انتخاب و خريداري كرد، زيرا اندازه پا در صبح و شب متفاوت است. در پايان روز پا به بزرگ‌ترين اندازه خود مي‌رسد. براي همين پيشنهاد مي‌شود براي خريد يك كفش مناسب، ساعات اوليه صبح را انتخاب نكنيد.

اصولا كفشي مناسب است كه بزرگ‌ترين انگشت (شست) با جلوي پا حداقل نيم‌سانت فاصله داشته باشد و انگشت‌هاي پا بتوانند براحتي از هم باز شوند.

اگر انگشتان امكان از هم باز شدن نداشته باشند، آن كفش مناسب نيست. همچنين براي كارهاي متفاوت، كفش‌هاي متفاوتي نيز لازم است بنابراين، شست و بلندترين انگشت پا اگر با جلوي كفش در تماس باشد، كفش مناسب نخواهد بود.

همچنين بايد كفش پاشنه و رويه مناسب داشته باشد و بهتر است از جنس چرم باشد و تبادل هوا صورت گيرد. از سويي بهتر است حداكثر پاشنه سه سانت انتخاب شود.

كفش پاشنه‌بلند به زانو و كمر فشار وارد مي‌كند و بايد پاشنه و لژ كفش مناسب باشد تا فشارهاي بيروني را به پا منتقل نكند.



:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()