ايران دوم شد/المپيک نزديک تر شد/ولاسکو شايد صرب را ببريم
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 تيم ملي واليبال ايران در پنجمين ديدار از مسابقات انتخابي المپيك 2012 لندن صبح امروز توانست با نتيجه سه بر صفر تيم ملي ونزوئلا را شكست دهدگزارش کامل بازي به همراه نشست خبري را در متن مشاهده کنيد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، تركيب اصلي تيم ايران را در ست نخست اين بازي امير غفور، سعيد معروف، فرهاد قائمي، حمزه زريني،‌محمد موسوي عراقي، علي نادي و فرهاد ظريف(ليبرو) تشكيل دادند. تيم ملي واليبال كشورمان در اين ست با زدن سرويسهاي هدفدار توانست شروع خوبي را تجربه كند، دريافتهاي به موقع ملي پوشان كشورمان باعث شد تا فاصله اختلاف امتيازي 2 تيم افزايش يافته و خطاهاي فردي حريف بالا رود. سرويسهاي كنترلي بازيكنان تيم ايران به خصوص از سوي علي نادي(كاپيتان تيم ملي) حريف را در كسب امتياز عقب انداخت. به طور كلي بازي خوب و منطقي ملي پوشان كشورمان واليباليستهاي تيم ونزوئلا را مجبور به ارائه يك بازي بد كرد. و اين ست با پوئن 25 بر 16 به نفع تيم ايران به پايان رسيد. در ست دوم هم ملي پوشان كشورمان توانستند با بهره گيري از همان سيستم تاكتيكي ست نخست مقابل حريف  امتيازآوري كنند. پاسهايخوب و به جاي سعيد معروف(پاسور تيم ملي) و تقسيم پاس از سوي وي ميان بازيكنان باعث شد تا وقت استراحت فني اول با پوئن شش بر هفت به نفع شاگردان ولاسكو رقم بخورد. در اين ديدار و به طور كلي در تمامي بازيهاي انجام شده تاكنون در طول اين بازيها حمايت خوب بازيكنان ايراني از مهاجمان بسيار محسوس و مشهود است. توپهاي برگشتي تيم ايران در اين بازي به خوبي تبديل به پوئن شد با توجه به اين موضوع وقت استراحت فني دوم هم 16 بر هشت به پايان رسيد. زماني كه تيم ايران در پوئن 20بر14 از حريف خود پيشي گرفته بود خوليو ولاسكو سرمربي تيم ملي كشورمان دست به 2 تعويضه زد، از رضا قراء و مهدي مهدوي به جاي سعيد معروف و امير غفور در زمين و جريان بازي استفاده كرد. تيم ايران اين ست را هم با امتياز 25 بر 16 همانند ست اول به نفع خود به پايان رساند. در ست سوم تيم ونزوئلا كه مقابل واليباليستهاي ايراني ديگر حرفي براي گفتن نداشت خود را به آب و آتش زد تا بلكه از نظر پوئن در كارنامه خود امتيازاتي را به ثبت رساند. ملي پوشان كشورمان در اين ست و در مجموع بازي سعي كردند تا با كاهش سرويسهاي محتاطانه خود و روي آوردن به زدن سرويسهاي ريسكي دريافت اولهاي حريف را متزلزل كرده و بر امتيازات خود بيافزايند. كاهش خطاهاي فردي بازيكنان در زمان زدن سرويس و هنگام دفاع هم يكي از نكات اصلي بازي خوب آنها بود. به طور كلي ست پاياني هم با پوئن 25بر20 به نفع واليبال كشورمان به پايان رسيد. در مجموع اين ديدار تيم ايران با داشتن هشت دفاع و كسب هفت امتياز مستقيم از سرويس توانست كارنامه خوبي را دريافت كند. لازم به ذكر است، تيم ملي واليبال ايران با كسب سه امتياز كامل اين بازي 11 امتيازي شد و به طور موقت پس از تيم ملي صربستان در مكان دوم جدول رده بندي اين دوره از مسابقات قرار گرفت.
  آمار تحلیلی از عملکرد ملی‌پوشان ایران برابر ونزوئلا/ روز خوب غفور 
به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال صبح امروز درپنجمین مسابقه خود برابر ونزوئلا قرار گرفت و با حساب 3 بر صفرحریف خود را شکست داد. در پایان این مسابقه پینرآ کروین، کاپیتان ونزوئلا با کسب 12 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد. * آمار عملکرد ملی‌پوشان ایران در بخش‌های حمله، دفاع و سرویس به این شرح است: در بخش حمله امیر غفور از مجموع 16 حمله، توانست 9 امتیاز برای ایران به ارمغان بیاورد. پس از غفور، حمزه زرینی از 10 حمله خود موفق شد 8 امتیازکسب کند. فرهاد قائمی، دیگر بازیکن جوان تیم ایران در این بازی 11 حمله انجام داد و موفق به کسب 7 امتیاز برای ایران در بخش هجومی شد. در دفاع محمد موسوی عراقی در تیم ایران بهترین عملکرد را داشت و از مجموع 11 دفاع خود توانست 3 امتیاز کسب کند و پس از وی حمزه زرینی 5 دفاع انجام داد که وی هم موفق به کسب 2 امتیاز شد. میرسعید معروف هم در این میدان 2 دفاع انجام داد و توانست یک امتیاز برای ایران به ارمغان بیاورد. در بخش سرویس فرهاد قائمی 14 بار پشت خط سرویس قرار گرفت و توانست 3 امتیاز ارزشمند و مستقیم از سرویس برای ایران کسب کند. پس از وی هم امیر غفور از 9 سرویس خود 2 امتیاز کسب کرد. میرسعید معروف، پاسور باتجربه تیم ایران در این مسابقه 20 بار پشت خط سرویس قرار گرفت و توانست یک امتیاز را در ضربه مستقیم خود به‌دست بیاورد. 

ولاسکو: در حمله و سرویس عالی بودیم/ شاید صربستان را هم ببریم 
سرمربی تیم ملی والیبال گفت: در دیدار برابر ونزوئلا سرویس‌های بسیار خوبی زدیم و در حمله هم خوب بودیم. به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، خولیو ولاسکو پس از برتری 3 بر صفر و قاطع تیمش برابر ونزوئلا در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: ما امروز بازی بهتری را نسبت به روز گذشته مقابل پورتوریکو انجام دادیم. حمله و سرویس‌های ما بسیار خوب بود. وی ادامه داد: بازی بعدی ما برابر صربستان است. باید بازی‌ بهتری را نسبت به گذشته برابر قهرمان اروپا انجام دهیم تا بتوانیم پیروز شویم. این بازی اصلا قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است ما پیروز آن بازی باشیم. شاگردان ولاسکو پیش از دیدار برابر ونزوئلا مقابل تیم‌های کره‌جنوبی، چین و پورتوریکو به برتری رسیده بودند و نتیجه را به استرالیا واگذار کرده بودند. تیم‌های حاضر در رقابت‌های انتخابی المپیک فردا را استراحت خواهند کرد. تیم ملی ایران در بازی بعدی خود روز شنبه ساعت 6:30 در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز برابر قدرت اول این مسابقات یعنی صربستان قرار خواهد گرفت. 
 نادی:روي 2بازي بعدي متمركز شده ايم
 کاپیتان تیم ملی والیبال گفت: پس از پیروزی برابر ونزوئلا تمرکزمان روی بازی مقابل صربستان و ژاپن است. به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، علیرضا نادی پس از برتری 3 بر صفر تیم ایران برابر ونزوئلا در نشست خبری حاضر شد و گفت: ما در این دیدار تیم بهتری بودیم و خوب بازی کردیم. شرایط تیمی خوبی داشتیم. وی ادامه داد: پس از این پیروزی به دو بازی آینده‌مان مقابل صربستان و ژاپن فکر می‌کنیم و تمرکزمان روی آن دو مسابقه است. تیم‌های حاضر در رقابت‌های انتخابی المپیک فردا را استراحت خواهند کرد. تیم ملی ایران در بازی بعدی خود روز شنبه ساعت 6:30 در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز برابر قدرت اول این مسابقات یعنی صربستان قرار خواهد گرفت. 

 گارسیا: تمرکزمان را از دست دادیم و باختیم 
سرمربی تیم والیبال ونزوئلا گفت: در دیدار برابر ایران تمرکزمان را از دست دادیم و به همین دلیل بازنده شدیم. به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، روبرتو گارسیا پس از شکست سنگین 3 بر صفر تیمش برابر ایران در نشست خبری حاضر شد و عنوان کرد: تیم ما امروز در دریافت‌های اول و سرویس خوب نبود. در گیم سوم کمی شرایطمان بهتر شد و توان بازگشت به بازی را داشتیم، اما در مجموع خیلی ضعیف بازی کردیم. وی ادامه داد: تیم‌های ایران و ونزوئلا در کیفیت عملکرد خود تفاوت‌های زیادی باهم دارند. در این بازی تمرکز خود را از دست داده بودیم و به همین دلیل بازنده شدیم. 
در ادامه این نشست، کروین، کاپیتان ونزوئلا هم گفت: بدترین بازی خود را در این دوره از مسابقات به نمایش گذاشتیم؛ در گیم‌های اول و دوم بسیار بد بازی کردیم. وی افزود: در زدن سرویس و دریافت‌ها مشکل داشتیم. این مشکل در گیم سوم بهتر شد، اما برای پیروزی برابر ایران کافی نبود./
 www.akbn.lxb.ir
منبع:باشگاه خبر نگاران




:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: