درمان در بيمارستان هاي دولتي رايگان مي شود
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 درمان در بيمارستان هاي دولتي به صورت رايگان و بدون دريافت فرانشيز مي شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ باهنر، نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در سخنراني خود در نشست مشترک نمايندگان مجلس و اعضاي شوراي عالي سازمان نظام پرستاري است گفت: يکي از مشکلات نمايندگان مجلس به عنوان تضاد داخلي توجه بيش از حد گروهي به حرف مردم است که وقتي براي حل مشکلات باقي نمي گذارد و گروهي غرق در مسائل ملي هستند که از مشکلات مردم دور مي شوند و بايد بخشي از شنيده ها و مطالبات مردم اولويت بندي و براي آنها تصميم گيري شود.

 وي با اشاره به کمبود پرستار به گفته رئيس سازمان نظام پرستاري افزود: زماني آرزو داشتيم تا نياز به پزشکان خارجي مثل پزشکان فيليپيني نباشد و امروز وضعيت طوري است که براي پزشکان عمومي به دنبال کار هستيم و نبايد اين مسئله درباره پرستاران تکرار شود به طوريکه در سال هاي آينده به فکر شغل براي پرستاران باشيم .

باهنر تصريح کرد: همه شغل ها به صورتي سخت و زيان آور است و مجبور هستيم که عده اي را به عنوان مشاغل سخت قبول کنيم و يکي از معضلات کشور و مطالبه عمومي مردم در کشور اشتغال و سطح عمومي قيمت ها است که موضوع دوم از مسئله اول سبقت مي گيرد و به نقطه جوش رسيده است.

وي با اشاره به عوامل افزايش قميت ها گفت: رشد نقديندگي يکي از عوامل اصلي افزايش قيمت ها است و درخواست هاي فراواني براي افزايش حقوق به عنوان اولين دارو براي کنترل تورم شده است که اين به عنوان يک راه حل نيست. 

وي گفت يکي از دغدغه هاي مجلس حل مشکل سلامت کشور است و بودجه امکانات آن در حال حاضر وجود دارد و مي توان نرخ درمان در کشور را که معدل بسيار بالايي دارد را کاهش داد و از سقوط اقتصادي خانواده هايي که داراي بيماراني هستند پيش گيري  کرد.

باهنر افزود: در نظر داريم درمان در بيمارستان هاي دولتي به صورت رايگان انجام شود و بودجه 6 هزار ميلياردي براي اين موضوع در نظر گرفته شده است و بدين ترتيب فرانشيز براي بيمار وجود نداشته باشد و به فرمايش رهبر معظم انقلاب بيمار فقط درد بيماري را متحمل شود و مسئله بي پولي را نداشته باشد که براي تحقق اين امر پرستاران، پزشک خانواده، نظام ارجاع و ... بايد دست به دست هم دهند.

وي با اشاره به سرمايه گذاري مجلس در اين رابطه گفت: در اين موضوع براي رسيدن به امنيت و سلامت به عنوان مطالبه دروني انسانها مجلس سرمايه گذاري لازم را دارد و حاکميت بايد يک قميت متعادل را براي سلامت در نظر بگيرد.




:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: