اتومبیلی برای همزیستی با خرسهای قطبی +عکس
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 برای حرکت بر روی سطوح یخی و برفی در آن مناطق طراح مورد نظر از سیستمی شبیه به شنی تانکها استفاده کرده است که هر کدام به صورت مجزا به جای هر چرخ قرار گرفته است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، کشورهایی با آب و هوای سرد و قطبی مثل نروژ دارای نیازهای خاصی در زمینه خودرو و سایر ماشین آلات هستند. بخش هایی از این کشور در درون قطب شمال قرار داشته و در تمام مدت سال دارای پوشش برف و یخ است. در عین حال با وجود پیشرفت سیستم های جاده کشی خودروهای عادی برای حرکت در این مناطق دچار مشکل هستند.


این مشکلات باعث شده است تا یک طراح نروژی به نام " آندرس گلوسلی " که در حال حاضر در ایتالیا مشغول کار است به طراحی یک خودروی خاص برای مناطق برفی مثل کشور خود اقدام کند. طرح نمونه او که " FROST " نام دارد در اولین نظر، نگاه ها را به سمت چرخ ها خیره می کند. برای حرکت بر روی سطوح یخی و برفی در آن مناطق طراح مورد نظر از سیستمی شبیه به شنی تانکها استفاده کرده است ک هر کدام به صورت مجزا به جای هر چرخ قرار گرفته است. این نوع طراحی احتمال گیر کردن و یا لیز خوردن خودرو را کاهش می دهد.


اما نکته بسیار جالب درباره این خودرو سیستم پیشران آن است. انرژی اصلی این خودرو نیروی الکتریسیته است. اما بر خلاف سایر طرح ها که معمولا از باطری یا انرژی خورشیدی برای الکتریسیته استفاده می کنند، این خودرو از آب بهره می برد. او با نصب ورودی هوا در پشت خودرو و منبع آب در دورن اتومبیل از آب سرد تولید شده حاصل از ترکیب این دو ماده برای تولید الکتریسیته در خودرو استفاده می کند.


این خودرو برای دو نفر سرنشین طراحی شده است و از 4 دنده بهره می برد. در اطراف بدنه این اتومبیل حسگرهای متفاوتی نصب شده اند که اطلاعاتی همچون سرعت باد و یا درجه حرارت را به اطلاع سرنشینان می رسانند.





:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: