رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي كشور
نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 بر اين اساس براي داوطلبان همه گروه‌هاي آزمايشي همچنان دانشگاه تهران، مي‌تواند اولين و بهترين انتخاب باشد، چرا كه اين دانشگاه با احراز رتبه 100، رتبه اول فهرست رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي كشور را بر عهده دارد.

همچنين براي گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني و علوم تجربي به ترتيب دانشگاه‌هاي صنعتي شريف و دانشگاه علوم پزشكي تهران بهترين دانشگاه‌ها محسوب مي‌شوند.

در فهرست اعلامي رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي كشور، دانشگاه‌هاي وابسته به وزارت بهداشت كه مختص رشته‌هاي پزشكي و پيراپزشكي هستند نيز به شكل جداگانه اعلام شده است.

بر همين اساس رييس مركز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علوم و فناوري نتايج رتبه‌بندي دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشي ايران را در سال 1390 اعلام كرد و گفت: دانشگاه تهران با امتياز 100 رتبه اول را در رتبه‌بندي سال 90 به‌دست آورده است.

جعفر مهراد در گفت‌وگو با مهر‌ افزود: رتبه دوم تا پنجم نيز به ترتيب به دانشگاه‌هاي صنعتي شريف (71.19)، صنعتي اميركبير (61.94)، تربيت مدرس (52.43) و علم و صنعت ايران (51.36) تعلق دارد.

در رتبه‌بندي سال 89 امتياز اين دانشگاه‌ها از مجموع 100 به ترتيب 65.17، 52.49، 44.78 و 40.17 بود كه در رتبه‌بندي حاضر پيشرفت چشمگيري در امتيازات اين دانشگاه‌ها به چشم مي‌خورد.

وي اظهارداشت: در فاصله رتبه‌هاي پنج تا 10 در مقايسه با نتايج رتبه‌بندي سال 89 جابه‌جايي دانشگاه‌ها صورت گرفته است. براساس نتايج رتبه‌بندي سال 90 دانشگاه‌هاي شيراز (38.23)، صنعتي اصفهان (35.13)، فردوسي مشهد (30.99) شهيد بهشتي (29.76) و تبريز (28.93) به ترتيب رتبه‌هاي ششم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته رييس مركز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علم و فناوري، جابه‌جايي‌هاي صورت گرفته مربوط به دانشگاه‌هاي تبريز و صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي است كه در رتبه‌بندي سال 89 كه در جايگاه 9 و 10 قرار داشت اكنون با نشستن در مكان‌هاي 10 و 11 و صعود دانشگاه شهيد بهشتي از مقام 11 در رتبه‌بندي سال 89 به رتبه 9 در رتبه‌بندي سال 90 اين جابه‌جايي صورت پذيرفته است.

رئيس مركز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علوم و فناوري افزود: موسسات پژوهشي شركت‌كننده در اين رتبه‌بندي موسساتي هستند كه دانشجو مي‌پذيرند و از مجموع 73 موسسه شركت‌كننده در رتبه‌بندي، 12 مورد به پژوهشگاه‌ها مربوط مي‌شود.

وي به نتايج رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اشاره كرد و گفت: از مجموع 45 دانشگاه علوم پزشكي وابسته به وزارت بهداشت تنها 30 دانشگاه در رتبه ‌بندي سال 90 شركت كرده بودند كه دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني تهران با كسب 56.61 امتياز از مجموع 100 حائز رتبه اول در بين دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور است.

به گفته مهراد، مقايسه رتبه‌بندي سال‌هاي 1389 و 1390 تفاوت‌هايي را در جايگاه اين دانشگاه‌ها نشان مي‌دهد كه در اين بين صعود دانشگاه علوم پزشكي شيراز از رتبه سه به رتبه دو و صعود دانشگاه علوم پزشكي اصفهان از رتبه پنج به رتبه چهار قابل توجه است.

همچنين دسترسي به رتبه دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشي و امتيازات مكتسبه از طريق نشاني ur.isc.gov.ir امكان‌پذير است و دانشگاه‌هايي كه رتبه‌هاي بعد از 20 در مورد وزارت علوم و بعد از رتبه شش در مورد وزارت بهداشت كسب كرده‌اند، مي‌توانند به سايت مزبور مراجعه كنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: