نوشته شده توسط : اندیشه خردبار

 فارنت:سرانجام پس از انتشار شایعات مختلف در باره کنفرانس مایکروسافت ، این شرکت ویندوز فون ۸ را به صورت رسمی معرفی کرد که دارای تغییرات بسیاری از جمله یکپارچگی با ویندوز ۸ و همچنین پردازنده‌های چند هسته‌ای به همراه کلی تغییرات دیگر است.

-ویندوز ۸ در نهایت از پردازنده‌های چند هسته‌ای پشتیبانی می‌کند که برای پاییز امسال مایکروسافت بر روی دو هسته متمرکز است اما نقشه‌هایی برای پردازنده‌های ۶۴ هسته‌ای در آینده دارد.

-تفکیک پذیری صفحه نمایش نیز بالاتر رفته است و WVGA با تفکیک پذیری ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و WXGA با تفکیک پذیری ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل و تفکیک پذیری ۷۲۰P از آن جمله است و تمامی برنامه‌های ویندوز فون ۷.۵ یا همان تانگو نیز بدون هیچ گونه تغییری بر روی نسخه جدید هم کار خواهند کرد.

- برای اولین بار امکان استفاده از کارت حافظه SD نیز در ویندوز فون امکان پذیر شده است و در ضمن تمامی برنامه‌های ویندوز ۸ با کمترین تغییرات قابل اجرا در ویندوز فون ۸ نیز خواهند بود.

-اینترنت اکسپلورر ۱۰ به صورت پیش فرض بر روی ویندوز فون ۸ نصب است که مهم‌ترین خصوصیت آن استفاده از استاندارد جدید HTML5 با سرعت و بازدهی بسیار بالا است.

- برنامه نویسان از این به بعد می‌توانند به زبان C و C برای این بستر برنامه بنویسندکه باید انتظار بازی و برنامه‌های بیشتری را برای این بستر داشته باشیم.

- پشتیبانی از NFC نیز در ویندوز فون ۸ گنجانده شده است که یک کیف پول الکترونیکی است که یک ترکیب جالب از  امکانات مشابه IOS و اندروید است.

-ویندزو فون ۸ از برنامه‌های مدیریت از راه دور هم پشتیبانی خواهد کرد که یک امکان فوق‌العاده برای مدیران است.

-تغییر بزرگ بعدی سرویس نقشه‌های نوکیا است که جایگزین خدمات ناوبری بینگ خواهد شد و در ضمن داده‌ها در گوشی ذخیره شده تا امکان استفاده آفلاین نیز از آن وجود داشته باشد.

-صفحه نمایش شروع نیز دچار تغییراتی شده و کاشی‌های زنده کوچک‌تر شده اند که امکان تغییرات دلخواه را به کاربر می‌دهد.

- مولتی تسکینگ نیز بهبود یافته و به عنوان مثال اگر شما از برنامه ناوبری به طور موقت خارج شوید برنامه در پس زمینه به کار خود ادامه خواهد داد.

- توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا برنامه‌هایی هایی مبتنی بر فرامین صوتی را که به نوعی رقیب سیری نیز است را پوشش دهند.

-دستگاه‌های دارای ویندزو فون ۸ حداقل به مدت ۱۸ ماه پشتیبانی خواهند شد و شرکت‌های نوکیا، سامسونگ، هووایی و اچ تی سی با چیپست‌های QUALCOMM به عرضه این دستگاه‌ها از پاییز خواهند پرداخت.

- ویندوز فون ۸ به بیش از ۵۰ زبان از جمله زبان‌های راست به چپ مانند فارسی به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

-خبر بد برای دارندگان دستگاه‌های ویندزو فون ۷.۵ این است که ویندوز ۸ برای آنان عرضه نخواهد شد و یک ویرایش از ویندوز فون با عنوان ۷.۸ برای آنان با داشتن یک سری از ویژگی‌های ویندزو فون ۸ عرضه خواهد شد که شاید مهم‌ترین دلیلش عدم داشتن پردازنده‌های  چند هسته ای است.

پس برای داشتن ویندوز فون ۸ باید دستگاه جدید که از پاییز عرضه می‌شود را خریداری کنید.





:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: